London Trip to Attend One Young World Summit (First Day of Summit)

Standard

ကၽြန္မတို႔ Summit ရဲ႕ Official First Day က ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၈) ရက္ ၊ တနလၤာေန႔ပါ။ အဲ့ဒီေန႔အစီအစဥ္က ၂၀၁၂ မွာ လန္ဒန္မွာ က်င္းပဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ Olympic Site ကိုသြားလည္ဖို႔နဲ႔ အျခား London Highlight ေတြကို လိုက္ပို႔ဖို႔ အစီအစဥ္ပါ။ ညေနက်ေတာ့ Opening Ceremony of Summit ေပါ့။ အဲ့ေန႔မနက္မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခပ္ေစာေစာပဲ ႏိုးလာပါတယ္။ ဟိုတယ္မွာ ဘာမွမရွိဘူး.. ငါတို႔ကို ေစ်းေပါတဲ့ေနရာ ထားတယ္ထင္တယ္လို႔.. အခန္းေဖာ္က ေျပာေနပါေသးတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္မ ေရခ်ိဳးၿပီး မနက္စားစားဖို႔လာေတာ့ အဲ့ဒီမွ Delegate အမ်ားႀကီးေတြ႔ရေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္က လာႏုတ္ဆက္တယ္.. ဖိလစ္ပိုင္ကပါတဲ့ နင္တို႔က ဘယ္ကလဲတဲ့.. ကၽြန္မတို႔လည္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အခ်င္းခ်င္း ျပန္မိတ္ဆက္ၾကတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္က ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ပါလဲဆိုေတာ့ ကိုးေယာက္တဲ့.. ၀ိုး အမ်ားႀကီးပါပဲလား.. ခဏေနေတာ့ ေနာက္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ လာႏုတ္ဆက္တယ္.. ငါက အင္ဒိုနီးရွားကတဲ့.. ေနာက္ေတာ့မွ သိရတာက အဲ့ေကာင္ေလးက အင္ဒိုနီးရွားက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕သားတဲ့.. ကၽြန္မကိုေတာင္ သူကေျပာလိုက္ေသးတယ္.. ဒီႏွစ္ SEA Game က အင္ဒိုနီးရွားမွာေလ.. နင္လိုက္မလားဘူးလား..တဲ့.. ငါက အားကစား၀ါသနာမပါဘူး.. အဲ့ဒီအပိုင္းနဲ႔လည္း သိပ္အဆက္အစပ္မရွိဘူးဆိုေတာ့.. ငါကေတာ့ ကစားသမားမဟုတ္ဘူးတဲ့.. ဒါေပမယ့္ Crew ထဲမွာ ႏွစ္တိုင္းပါတယ္တဲ့.. ျမန္မာျပည္ကိုလည္း လာခဲ့မယ္ေနာ္တဲ့..။

မနက္စာ စားေနတုန္းမွာပဲ အခ်င္းခ်င္းမိတ္ဖြဲ႔ၾကတာေပါ့.. အီသီယိုးပီးယား၊ ဂါနာ၊ ပါကစ္စတန္၊ အိႏၵိယ၊ ေမာ္ေရးရွား၊ မကၠဆီကို၊ ကေမၻာဒီယား၊ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယား.. အို အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဘယ္သူက ရြံ႔ေနတာမ်ိဳးမရွိၾကဘူး။ ရွိန္ေနၾကတာမ်ိဳးလည္း မရွိၾကဘူး.. အဂၤလိပ္လိုေတြလည္း မြတ္ေနၾကတာပဲ.. ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႔အႀကံဳရွိတဲ့သူေတြပါပဲ.. အားလံုးက သူငယ္ခ်င္းအရင္းႀကီးေတြလိုပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ေတာင္ ေနာက္ေနေျပာင္ေနၾကေသးတယ္။ ဓါတ္ပံုေတြကလည္း ရိုက္လိုက္ၾကတာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့.. မနက္ (၁၀) နာရီေလာက္မွာ ကၽြန္မတို႔ေတြအားလံုးကို Badge ေတြထုတ္ေပးတယ္။ Badge ထုတ္ဖို႔ တန္းစီးေနတုန္းမွာပဲ ကၽြန္မကို ေကာင္မေလး ေခ်ာေခ်ာေလးတစ္ေယာက္ လာေမးတယ္.. ” Are you Tin Myat Htet? ” တဲ့.. “Yeah” လို႔ေျပာၿပီး ကၽြန္မလည္း သူ႔ကိုေသခ်ာျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့.. “Oh Christine” .. အင္ဒိုနီးရွားက ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းပါ.. ေဖ့စ္ဘုတ္ထဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အရမ္းခင္ၾကပါတယ္.. “One Young World” ကိုေလွ်ာက္ေတာ့လည္း တူတူပဲေလွ်ာက္ၾကတာ.. စပြန္စာရေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို “American Express” ကပဲ အတူတူေပးတာ.. သူက စူမားၾတားကၽြန္းရဲ႕ TV အစီအစဥ္တစ္ခုက Presenter ပါ.. အဂၤလိပ္လိုလည္း အရမ္းေကာင္းပါတယ္.. သူ႔ကို အျပင္မွာေတြ႔ရတာ ေပ်ာ္လိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။


မီဒီယာေတြလည္း ေရာက္လာၾကၿပီး.. တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ကို ေမးခ်င္တာေတြေမး.. ကၽြန္မတို႔ကလည္း ေျဖခ်င္တာေတြ ေျဖၾကတာေပါ့ရွင္။ ေန႔လည္ (၁၁) နာရီခြဲမွာေတာ့ American Express နဲ႔ မီတင္လုပ္ၾကတယ္.. စပြန္စာေပးတဲ့ Company ေတြက ၀န္ထမ္းေတြလည္း Summit ကို Delegate အျဖစ္တက္ခြင့္ရပါတယ္။ American Express က ေရြးထားတဲ့ ၀န္ထမ္းငါးေယာက္၊ သူတို႔ စပြန္စာေပးထားတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ငါးေယာက္ စုစုေပါင္း ဆယ္ေယာက္ကို အခ်င္းခ်င္း မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ လူငယ္ေတြကို Empower လုပ္ေပးဖို႔က သူတို႔ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ.. ဒါေၾကာင့္လဲ Developing Country က Potential ရွိတဲ့သူေတြကို ေရြးခ်ယ္ရတာပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက ေရႊတိဂံုဘုရားကေန ေရႊခ်ည္ထိုးပံုေတြ ၀ယ္လာပါတယ္။ သူတို႔ကိုလက္ေဆာင္ေပးေတာ့ အရမ္းေတြ သေဘာက်ေနၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ဘုရားပံုေတြပါဆိုၿပီး ကၽြန္မကလည္း ရွင္းျပရတာေပါ့။ အိႏၵိယကလာတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ၀န္ထမ္းကလည္း လက္ေဆာင္ေတြ ျပန္ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေတြ အားလံုးကို သူတို႔ေခၚထားတဲ့ မီဒီယာေတြနဲ႔ ေပးေတြ႔မယ္၊ ဓါတ္ပံုေတြရိုက္၊ ဗြီဒီယိုေတြ ရိုက္ၾကမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ညေန ဖြင့္ပြဲမွာဆံုၾကတာေပါ့တဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔လည္း ျပန္သြားပါတယ္။

ခဏေနေတာ့ OYW က ေန႔လည္စာအျဖစ္ Sandwich တစ္ခုနဲ႔ ေရသန္႔တစ္ဗူးစီ ေ၀ေပးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ OYW Jacket နဲ႔ အက်ၤ ီတစ္ထည္စီေပးပါတယ္။ ေန႔လည္ ႏွစ္နာရီေလာက်ကေတာ့ Olympic Park နဲ႔ အျခားေနရာေတြကိုသြားဖို႔ ဘတ္စ္ကားေတြနဲ႔ အသီးသီးထြက္ၾကပါတယ္။ Olympic Park ႀကီးဟာ ေဆာက္လုပ္ဆဲပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အတူပါလာတဲ့ ဂိုဒ္က ကၽြန္မတို႔ကို ဒီေနရာကေတာ့ ဘာေဆာက္ေနတာ၊ ဒီေနရာကေတာ့ ဘာလုပ္ေနတာ စသျဖင့္ရွင္းျပပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ပရိတ္သတ္ ရွစ္ေသာင္းဆန္႔တဲ့ Stadium ႀကီးတစ္ခုလည္း ေဆာက္လုပ္ေနပါတယ္။ Olympic Park မွာေလေတြလည္း အရမ္းတိုက္ၿပီး ရာသီဥတုကလည္း အရမ္းကို ေအးပါတယ္။ အာဖဂန္နစ္စတန္က ေကာင္ေလးကေတာ့ “Oh My God, it’s so hot, I’m now sweating” လို႔ေအာ္ေအာ္ေနလုိ႔ ရီရပါေသးတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို လန္ဒန္ရဲ႕ အထင္ကရေနရာေတြကို ကားနဲ႔ပဲ လုိက္ျပပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း ကားေပၚကပဲ ၾကည့္ရတာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ မေနညိဳ နဲ႔ ကိုမိုးက ကၽြန္မကို လိုက္ပို႔ၿပီးသား ေနရာပါပဲ။ Original Hard Rock Café ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့တယ္.. ဆိုင္ကေတာ့ ေသးေသးေလးပါပဲ.. အဲ့ဆိုင္ ေသးေသးေလးကေန တစ္ကမၻာလံုးကို ျပန္႔ေအာင္လုပ္တာလို႔ ဂိုဒ္က ရွင္းျပပါေသးတယ္။ Barkinkam Palace ကိုေရာက္ေတာ့ ကားရပ္ေပးပါတယ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေနရင္ ကားဆီျပန္လာရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ကားေပၚကဆင္းေတာ့ အားလံုးက ေပ်ာ္လြန္းလို႔ ေအာ္ေတာင္ ေအာ္ၾကပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ႏွင္းေတြ အရမ္းက်လာတာကို။ ကၽြန္မဘ၀မွာ ႏွင္းကို ပထမဦးဆံုး ျမင္ဖူးတာပါပဲ။ အရမ္းလည္းခ်မ္းတယ္.. ႏွင္းလည္း အရမ္းက်တယ္.. အရမ္းလည္းေပ်ာ္ပါတယ္.. ႏွင္းေတြၾကားထဲ လမ္းေလွ်ာက္ရတာကို ကၽြန္မတစ္သက္ ေမ့ႏိုင္ေတာ့မွာကို မဟုတ္ပါဘူး.. အာရွကလူေတြ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႏွင္းကိုျမင္လို႔ ေပ်ာ္ၾကပါတယ္.. ကၽြန္မလိုပဲ သူတို႔ေတြလည္း ႏွင္းကိုခုမွ ျမင္ဖူးၾကတာကိုး… ။

In front of Barkinkam Palace

အာဖဂန္က ေကာင္ေလးကေျပာတယ္.. ငါတုိ႔ ဗြီဒီယိုရိုက္ရေအာင္တဲ့.. နင့္ကို အရင္ရိုက္ေပးတယ္တဲ့.. ကၽြန္မလည္း.. ေျပာခ်င္တာေတြ ေျပာတာေပါ့.. ေနာက္ေတာ့ သူ႔ကိုရိုက္ေပးတယ္.. သူကလည္း ေျပာခ်င္တာေတြေျပာတယ္.. လန္ဒန္ေရာက္ေနၿပီ.. ကၽြန္ေတာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏိုင္ဘူးဆိုတာလည္းပါတယ္။ ႏွင္းေတြက်လို႔ အရမ္းေပ်ာ္တယ္ဆိုတာလည္း ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေတြ နန္းေတာ္ထဲကိုေတာ့ ၀င္ခြင့္မရပါဘူး။ အျပင္ကပဲ ေခ်ာင္းၾကည့္ရတာပါ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ၾကာေတာ့ ကားဆီကို အကုန္လံုး ျပန္သြားရပါတယ္။ အဲ့ဒါၿပီးေတာ့ River Cruise အတြက္ Thames River ကို သြားၾကပါတယ္။

လန္ဒန္မ်က္စိရဲ႕ ေရွ႔နားကေန ကၽြန္မတို႔ သေဘၤာစီးရပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ႏိုင္ငံအလိုက္ အလံေတြလည္း လုပ္ေပးထားတယ္။ ကၽြန္မက ျမန္မာႏိုင္ငံက တစ္ဦးတည္းေသာ Delegate ေလ။ ကိုယ့္အလံကိုယ္ ကိုင္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲ မေျပာျပတတ္ပါဘူး။ ၾကက္သီးေမြးညင္းေတြလည္း ထမိတယ္။ အရမ္းလည္းဂုဏ္ယူမိတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီအလံဟာ ကၽြန္မတို႔ အထြဋ္အျမတ္ထားတဲ့ အလံပါပဲ။ အလံႀကီးကို လႊင့္ၿပီး ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံတဲ့ ခဏမွာ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ အလူလူလြင့္ေနတဲ့ အလံနဲ႔အတူ ေလထဲမွာ စီးေမ်ာရသလိုပါပဲ။ ျမန္မာျဖစ္ရတာ ကၽြန္မအရမ္းေပ်ာ္တယ္.. ျမန္မာျဖစ္ရတာကို ကၽြန္မဂုဏ္ယူတယ္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးက လူငယ္ေတြအလည္မွာ ျမန္မာျပည္က ကၽြန္မ ျမန္မာ့အလံကို လႊင့္ႏိုင္ခဲ့တာ ကၽြန္မေသသြားရင္ေတာင္ ေမ့ႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မေလ မ်က္ရည္ေတြလည္း က်မိပါတယ္။

အလံကိုင္ထားတဲ့ သူေတြအားလံုး ေခါင္မိုးေပၚတက္ရပ္ရတယ္.. အဲ့ဒီမွာ တစ္ျခားဟိုတယ္ကေနလာတဲ့ တစ္ျခားႏိုင္ငံကသူေတြနဲ႔လည္း ေတြ႔တယ္.. ကၽြန္မကို ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္က လာေမးတယ္.. I think u are from Burma တဲ့.. ဟုတ္တယ္လို႔ ျပန္ေျပာေတာ့ ငါက ဒိန္းမတ္ကပါတဲ့.. ဒိန္းမတ္မွာလုပ္တဲ့ Free Burma Campaign တိုင္းမွာ ငါပါတယ္တဲ့။ ေက်းဇူးပါလို႔ ကၽြန္မက ျပန္ေျပာရတာေပါ့။ မေလးရွားက ေကာင္ေလးကိုက်ေတာ့ အကုန္လံုးက Truly Asia ဆိုၿပီး ေခၚၾကတယ္။ စင္ကာပူ၊ အစၥေရး၊ ဂ်ပန္၊ နီေပါ.. အျခား အျခားေသာ ႏိုင္ငံေတြကလူေတြနဲ႔လည္း ထပ္ေတြ႔တယ္။. အာရွသားေတြစုၿပီးေတာ့ အေပၚမွာ Asia Asia Asia ဆိုၿပီး အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ၾကေသးတယ္။

London Eye

Thames River Cruisers

We, holding our national flags

Me, holding my national flag

နာရီ၀က္ေလာက္ေနေတာ့ ဖြင့္ပြဲလုပ္မယ့္ Old Billingsgate ကိုေရာက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ မီဒီယာေတြကလည္းႀကိဳေရာက္ေနၿပီး ဓါတ္ပံုေတြ တစ္ျဖတ္ျဖတ္ရိုက္ၾကပါတယ္။ Desmond Tutu နဲ႔ Bob Gelford က ထြက္ၿပီး ႏုတ္ဆက္ပါတယ္။ ခန္းမထဲကိုေရာက္ေတာ့ ကေလးေလးေတြက သီခ်င္းဆိုၿပီ ႀကိဳပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစီအစဥ္ေၾကျငာသူက Welcome to London ဆိုၿပီး အခမ္းအနားေတြ စပါတယ္။ စစခ်င္း လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္က ကၽြန္မတို႔ကို ႏုတ္ဆက္စကားေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ David Jones, Kate Robenson, Desmond Tutu, Sir Bob Gelford, Professor Mohammad Yunus အစရွိသူေတြက မိန္႔ခြန္းေတြေျပာပါတယ္။ Desmond Tutu ေျပာတဲ့ထဲမွာ မွတ္မိေနတာကေတာ့..

“I want to salute you. You all are fantastic bunch of human beings. Let’s have a warm clap to someone who survive in Haiti”
“You dream dream dream about the world without war. You say let’s make poverty end”

“We old people, sitting at the comfortable table watching other people starving and die. You are the group to make the beautiful World. Let me ask you to do me just one favor in clapping some of the most fantastic human being?

သူ႔ စကားေတြက ကၽြန္မတို႔ေတြ အားလံုးကို အားတက္ေစပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကမၻာႀကီးကိုေျပာင္းလဲခဲ့သူမ်ား ဆိုတဲ့ Video Clip ကိုျပတယ္။ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံက ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္းပါပါတယ္။ အဲ့ဒီအခိုက္အတန္႔ကလည္း ကၽြန္မကို မ်က္ရည္က်ေစပါတယ္။ သူ႔ကိုျပေနတုန္းမွာ တစ္ျခားသူေတြကလည္း I love burma ဆိုၿပီး ေအာ္ၾကတယ္။ အစီအစဥ္ေတြ ၿပီးသြားေတာ့ ညစာေကၽြးပါတယ္။ ကၽြန္မအဖို႔ေတာ့ တစ္ညေနေလးမွာ ႏွစ္ႀကိမ္ေတာင္ ငိုခဲ့ရၿပီးပါၿပီး… ၀မ္းသာလြန္းလို႔ငိုတယ္.. ေနာက္ၿပီး ၀မ္းနည္းလြန္းလုိ႔ငိုတယ္.. ကိုယ့္ႏိုင္ငံကလူေတြကိုလည္း အရင္ကထက္ပိုသနားတယ္.. How can I change? ဆုိၿပီးေတာင္ ကၽြန္မေတြးခဲ့မိတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္မ အားေမြးရအံုးမွာပါ။ လူငယ္ေတြက အေရးပါတယ္.. လူငယ္ေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြက ပိုၿပီး ျမန္ဆန္ထက္ျမက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူငယ္ေတြကို Empower လုပ္ေပးဖို႔ One Young World ဆိုၿပီး လုပ္တာေပါ့။ သူမ်ားေတြေတြးသလို ကၽြန္မလည္း အရင္ကေတြးဖူးတယ္.. ဒီကိုလာဖို႔ လူတစ္ေယာက္စီအတြက္ ကုန္မယ့္ Euro 3000 ေတြကို စုၿပီး.. ဆင္းရဲသားေတြကို ေပးလိုက္ရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔။ ကၽြန္မေတာင္ ဒီလိုေတြးရင္ Founder ေတြ ၊ Counsellor ေတြ ပိုၿပီးေတြးတတ္ပါလိမ့္မယ္။ အလွဴလုပ္တာထက္ ပိုေကာင္းမယ့္ အရာေတြကို သူတို႔ျမင္လို႔သာ ဒီလိုေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတဲ့ Summit ႀကီးတစ္ခုကို လုပ္တာေပါ့။ ေနာက္ထပ္တက္ရမယ့္ ႏွစ္ရက္တာကာလဟာ ကၽြန္မတို႔ကို မ်ားစြာေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရရွိေစမွာပဲလို႔ ယံုၾကည္ေနမိပါေတာ့တယ္။ ဖြင့္ပြဲအၿပီးမွာေတာ့ Founder ေတြ Counsellor ေတြနဲ႔အတူ အားလံုးေသာ Delegate ေတြ One Young World Oath ကို ဆိုၾကပါတယ္..

“One World, One People, One Future, Our Destiny, to make the world better place for children”

Opening Ceremony

4 responses »

  1. ေရႊထက္ေရ.. ၀မ္းသာဂုဏ္ယူစြာ နဲ႔ေစာင့္ ဖတ္ ေနတယ္ေနာ္… ဆက္ေရး… Cheers!

    • အိုး… 2010 ကတည္းကဆိုေတာ့ ႏွစ္ ႏွစ္ေတာင္ ၾကာသြားၿပီ.. ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း ေပ်ာ္တုန္းပါပဲ :)

Leave a Reply

