20 Easy Tips to Help You Lose Weight

Standard


ဟိုးေရွးေရွး တုန္းကေတာ့ ၀မွလွတယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ မွန္ေတာ့လည္း မွန္ပါတယ္ရွင္။ ၀၀ ေလးကလည္း ခ်စ္စရာ ေကာင္းေနတာကိုး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မေျပာေျပာေနတဲ့ ဖက္ရွင္ေရးစီးေၾကာင္း ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ခုေခတ္ ခုခ်ိန္ခါမွာေတာ့ ပ်ိဳပ်ိဳ အိုအို၊ ကိုိကို မမ တိုင္းက Slim ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ပိန္မွလွတဲ့ ေခတ္ေရာက္ျပီေပါ့ရွင္ (ပင့္ဂိုလ္းတို႔လို ပိန္သြယာ္ေလးေတြ အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာေပါ့.. ခစ္ခစ္).. ၀လာမွာကို ေၾကာက္လို႔ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ၾက၊ အစားအေသာက္ေတြ ေလွ်ာ့စားၾကနဲ႔ အခ်ိန္တစ္ခုေပးျပီး အလုပ္တစ္ခုလို လုပ္လာတတ္ၾက ျပန္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ပိန္ပိန္ သြယ္သြယ္ ေမာ္ဒယ္လ္ေလး ေတြလို လွခ်င္ၾကတဲ့ သူေတြကို ပင့္ဂိုလ္းလည္း တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီေပးခ်င္ပါတယ္။ ပိန္ေစဖို႔ ရွာေဆြထားတဲ့ အခ်က္အလက္ (20) ေလာက္ကို ေရးသား တင္ျပေပးပါ့မယ္ရွင္။ သိျပီးသားေတြ ပါႏိုင္သလို.. မထင္မွတ္ထားတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္မွာပါရွင္။ ပင့္ဂိုလ္းရဲ့ ေရးသားခ်က္ေတြ မျပည့္စံု မလံုေလာက္ရင္လည္း သည္းခံျပီးေတာ့ ဖတ္ေပးပါေနာ္။ ပင့္ဂိုလ္းလည္း ဟိုက ဒီက ရွာေဖြ ေပါင္းစပ္ ထားတာကိုးရွင့္။ ကဲ… လာပါျပီ…

1. အစားစားတိုင္းမွာ သစ္သီး ႏွစ္လံုးခန္႔ကို ေရာျပီး စားေပးပါ။ ဒါမွ အစားအေသာက္ေတြ စားလို႔တိုးလာမယ့္ အဆီေတြကို သစ္သီးစားျပီး ဗိုက္၀သြားျခင္းက ေလ်ာ့က်သြား ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

2. မနက္စာကို စားျဖစ္ေအာင္ စားပါ။ ေန႔လည္စာနဲ႔ ေပါင္းစားတာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႔။

3. Snack တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို 4 နာရီၾကာ တစ္ခါစားေပးပါ။ (try oranges, apples, pretzels, string cheese).

4. အစာစားခ်ိန္ကိုလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သတ္မွတ္ျပီး စားေသာက္ပါ။

5. အစားအေသာက္ စားတဲ့အခါမွာလည္း ထမင္း၊ ဟင္း နဲ႔ တစ္ျခားေသာ အရာမ်ားကို အခ်ိဳးမွ်ေအာင္ စားေသာက္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ (1/2 cup of rice is the size of your fist, an ounce of cheese is a large marble; a 3-ounce serving of meat is a deck of cards. Divide your plate: 3/4 with vegetables, grains, beans and fruit; 1/4 with extra-lean meat or low-fat dairy products.) အဲဒါကေတာ့ ဥပမာ အေနနဲ႔ ျပထားတဲ့ စံအစား အေသာက္ပံုစံ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

6. တစ္ကယ္ စားခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚ လာမွ စားေသာက္ပါ။

7. ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ေပးပါ။ ႏွစ္နာရီျခား တစ္ခါေလာက္ ေသာက္ေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေရေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ ဗိုက္ျပည့္ျပီး အစာ ခဏ ခဏ စားခ်င္စိတ္ကို မျဖစ္ေပၚေစေတာ့ ပါဘူး။

8. ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပံုမွန္ စားေသာက္ပါ။

9. တစ္ေန႔ကို ကယ္လိုရီ 100 ခန္႔ေလာင္ကၽြမ္း ေစပါ။ သိၾကားလံုလိုမ်ိဳး ေခ်ာကလက္ လိုမ်ိဳးကို စားမယ့္အစား ငွက္ေပ်ာ္သီး လိေမၼာ္သီး အစရွိတာေတြကို မ်ားမ်ား စားေပးပါရွင္).. ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ငွက္ေပ်ာသီးစား ရင္၀တာမဟုတ္ပါဘူး။ အားရွိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပိန္ခ်င္သူေတြဟာ အားရွိရွိနဲ႔ ပိန္ေစေအာင္ မစားမေသာက္ပဲ ေနမယ့္အစား ငွက္ေပ်ာ္သီးမ်ားမ်ား စားေပးႏိုင္ပါတယ္။

10. ဟင္းသီ ဟင္းရြက္ေတြ ၀ယ္တဲ့အခါမွာလည္း အသင့္လွီးျပီးသာ ေတြကို၀ယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ လုပ္တဲ့အခါ ကရိကထ မမ်ားေတာ့ပဲ လိုလိုခ်င္ခ်င္ စားေသာက္ႏိုင္မွာေပါ့။

11. အာလူးေၾကာ္၊ ဒိုးနပ္ အစရွိတဲ့ အစားအစာ မ်ိဳးကို ေရွာင္ပါ။

12. ျပီးေတာ့ ခ်က္ျပဳတ္ေနစဥ္ အျမည္းသေဘာမ်ိဳး စားေသာက္တာတို႔ မလုပ္ပါနဲ႔။ ျမည္းခ်င္ရင္လည္း နည္းနည္းေလးသာ အေပါ့အငန္ျမည္းျပီး ရပ္ထားလိုက္ေပါ့ေနာ္။

13. အရက္ေတြ၊ ဘီယာေတြ ေသာက္ျခင္းကို အတိုင္းအတာနဲ႔ ေသာက္ပါ။

14. အစာစားျပီးတိုင္း သြားတိုက္ပါ။ (သူကေတာ့ ေျပာထားတာပဲ ပိန္တာနဲ႔ ဘယ္လိုသက္ဆိုင္လဲ ဆိုတာ ပင့္ပင့္လည္း ရွာတုန္း)

15. ပဲမ်ားမ်ား စားေပးႏိုင္ပါတယ္။

16. အစပ္ေတြလည္း စားေပးႏိုင္ပါတယ္ရွင္။

17. ေန႔တိုင္း အစားအေသာက္ အသစ္ေတြ ေျပာင္းစားၾကည့္ပါ။ ေန႔တိုင္း ဒါခ်ည္းပဲ စားေနစရာ မလိုပါဘူး။ ဒါမွ diet လုပ္ရတာက ျငီးေငြ႔စရာ မေကာင္းေတာ့မွာေလ။

18. ခ်ဥ္စပ္ ဟင္းခ်ိဳလို soup မ်ိဳးကိုေတာ့ စဥ္းစားေနစရာ မလိုပဲ မွာယူ စားေသာက္သင့္တဲ့ မရာတစ္ခုပါ။

19. အစားအေသာက္ေတြ စားတဲ့အခါမွာလည္း ဟင္းသီးဟင္းရြက္လိုမ်ိဳး အဆီနည္းတဲ့ အစားအေသာက္ ေတြကိုသာ မွာယူ စားေသာက္ပါ.

20. စားခ်င္ ေသာက္ခ်က္စိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ျပီး အားအျပတ္ေစႏိုင္တဲ့ ေဆးတစ္မ်ိဴးမ်ိဴးကိုလည္း ေဆာင္ထားႏိုင္ပါတယ္ရွင္။

Advertisements

5 responses »

  1. ဒီပိုစ့္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးပါဗ်ာ။ ၀ိတ္ေလ်ာ့မလို႔ ႀကဳိးစားေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။

  2. ဟုတ္ကဲ့ ကိုဇင္ကိုလတ္ေရ. ကၽြန္မရဲ့ ဒီပိုစ့္ေလးကို ႏွစ္သက္တာ ေက်းဇူးပါရွင္။ အကိုက ဘယ္ေလာက္၀မွန္း မသိေပမယ့္ ျမန္ျမန္ ၀ိတ္က်ႏိုင္ပါေစရွင္။

  3. ဟင္.. ဇင္ကိုအလတ္ကမ်ား ေျပာရေသး။

    ဒီလို ျပည္သူ႕အက်ိဳးျပဳစာေတြ မ်ားမ်ားေရးႏိုင္ပါေစ ပင့္ဂိုးလ္ေရ

  4. ပင့္ကူေလး.. အဟီးး ဇင္ကိုလတ္ သိပ္မ၀ပါ .. ကေလး ၃လေလာက္လြယ္ထားတဲ့ ဗိုက္ေလးပဲ ရွိတာ အဟား ။

    ၁၉ ခ်က္ သိပ္ေကာင္းတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ေလးကို သိပ္ေတာ့ ခံတြင္းမေတြ ့ ။

    ကိုယ္စားနိုင္သမွ်စားျပီး ျပန္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေပးရင္လည္း ၊ မ၀ေတာ့ပါဘူး ။ အစားအေသာက္ ၾကည့္စားတာေရာ.. ေလ့က်င့္ခန္းေရာေပါင္းရင္ ၀ိတ္ေတြ တဟုန္ထိုးက်မွာ ။

    ညီမ ပန္းေရာင္ေလးကေတာ့ မလို မလို း)ပိ္န္၂ပါး၂ ေမာ္ဒယ္ဆိုဒ္ေလး ျဖစ္ျပီးသား း)

  5. အစ္မ
    ညီမသိခ်င္တာက ဖတ္လိုက္တိုင္း ပိန္ေအာင္လုပ္တဲ႕ နည္းေတြဘဲ ေတြ႕ေနရတယ္။ ၀ေအာင္လုပ္တဲ႕ နည္းေလးမ်ားသိရင္ ပိုစ့္တင္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ၀ခ်င္လို႕ပါ။ ေနာက္ျပီး မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ၾကည့္ ေကာင္းတဲ႕ကိုယ္လံုးအခ်ိဳးအစား ျဖစ္ေအာင္ဘယ္လို႕ လုပ္ရမလဲ။ အားေပးေနပါတယ္။ 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s