What Brand Executive is! (2)

Standard

မမခြန္ျမလိႈင္ ေရးခိုင္းတဲ့ ပိုစ့္ေလး တစ္ခုျဖစ္တဲ့ What Brand Executive is! ဆိုတဲ့ ပိုစ့္ေလးကို ကၽြန္မ ၿပီးေအာင္ မေရးပဲ တစ္ပိုင္းတစ္စနဲ႔ ရပ္ထားခဲ့တာ ဖတ္ဖူးတဲ့ သူေတြ မွတ္မိၾကလိမ့္ ဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ရပ္ထားခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကာလကလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့ျပီမို႔ ကၽြန္မရဲ့ Brand Executive တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ဒုတိယ ပိုင္းေလးကို ဆက္ပါရေစ။ ပထမ ေရးတာကို ဖတ္ခ်င္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ဒီေနရာ ေလးမွာ ျပန္လည္ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

ဒီတစ္ေခါက္ ေျပာရမွာကေတာ့ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္နည္းျဖစ္တဲ့ Marketing အေၾကာင္းကို ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘေလာဂ့္ကို လာဖတ္တဲ့ သူေတြထဲမွာ Marketing ကိုအထူးျပဳေနတဲ့ သူေတြလည္း ပါရင္ ပါပါလိမ့္မယ္။ က်န္တဲ့သူေတြကေကာ Marketing ဆိုတာကို ဘယ္လို နားလည္ပါသလဲရွင္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ Marketing ကို selling နဲ႔ မွားယြင္းယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ ေစ်းကြက္မွာ ပစၥည္းေရာင္တာေပါ့။ ေရာင္းတယ္ဆိုတာ ပစၥည္းရွိမွ ေရာင္းလို႔ရတာပါ။ Marketing လုပ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ပစၥည္း မရွိခင္ကတည္းက Brand တစ္ခုကို တည္ေဆာက္တာ၊ customer value တစ္ခုကို တည္ေဆာက္တာေတြ အျပင္၊ ေၾကာ္ျငာျခင္းနဲ႔လည္း အနည္းငယ္ သက္ဆိုင္ေနပါေသးတယ္။ Marketing Guru တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ Phillip Kotler ရဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ခ်က္ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္….

“Marketing is the set of human activities directed at facilitating and consummating exchanges.”
– Philip Kotler (“Marketing Management”)

တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဒါမ်ိဳးေျပာၾကပါတယ္…

Marketing is a societal process which discerns consumers’ wants, focusing on a product or service to fulfill those wants, attempting to move the consumers toward the products or services offered.

ေနာက္ ပညာရွင္ေတြလည္း အမ်ားၾကီး ဖြင့္ဆိုၾကတာကို ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မ ဆရာတစ္ေယာက္ ေျပာသလိုေပါ့။ ကိုယ္နားလည္တာကို ကိုယ္ေျပာ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ကိုယ္နာမည္ၾကီး ေအာင္ျမင္လာတဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ့ အပလာ စကားေတြေတာင္ သမိုင္းတြင္လိမ့္မယ္တဲ့။ ကဲ ရွင္တို႔ေရာ Marketing ကို ဘယ္လိုမ်ိဳး အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆို ခ်င္ၾကပါေသးလဲ….. ???

ဒါကေတာ့ ၾကံဳတုန္းေလး Marketing အေၾကာင္းကို ေျပာျပတာပါ။ တစ္ကယ္တမ္းသာ ေျပာၾကစတမ္းဆိုရင္ Marketing ဆိုတာ သိမ္ေမြ႔နက္နဲ႔ျပီး ခက္ခဲတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုမို႔လို႔ ပုိစ့္ေလးတစ္ခု တင္႐ံုေလာက္နဲ႔တင္ မလံုေလာက္ႏိုင္ပါဘူးရွင္။ ကၽြန္မလုပ္ခဲ့ရတဲ့ Marketing ပိုင္းကေတာ့ နည္းပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ Brand က Hair Product တစ္ခု ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီဟာကို၀ယ္ႏိုင္မယ့္၊ ဒီဟာကို ေရာင္းခ်င္မယ့္ သူေတြဆီ အဓိက သြားရပါတယ္။ ေစ်းကြက္မွာ နာမည္ရၿပီးသား Hair Products ေတြလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ႐ွိေနၿပီး ျဖစ္တာေၾကာင့္ ပစၥည္းသစ္တစ္ခုကို ထိုးေဖာက္ရတာ ေနာက္ကေန ေၾကာ္ျငာအား မလိုက္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အေတာ္ေလးကို ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥရပ္တစ္လု ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ အားနည္းခ်က္ကက်ေတာ့ Advertising Budget အလြန္နည္းပါးတာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ေၾကာ္ျငာ မ်ားမ်ား မလိုက္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ customer ေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႔ႏိုင္မယ့္ ေနရာမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Beauty Salon ေတြ၊ ကိုထိုက္ (Smile) တို႔လို နာမည္ၾကီး Hair Stylist ေတြရဲ့ အကူအညီကို ရယူရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ႐ွိေနျပန္ပါတယ္။ London မွာရွိတဲ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ့ Head Quarter က ခ်မွတ္ေပးထားတာက TONI&GUY သည္ သူမ်ား ဆလြန္းေအာက္ကို မ၀င္ရပါဘူး။ Supermarket ေတြမွာပဲ ေရာင္းရမယ္ဆိုတဲ့ rules and regulations ေတြ သတ္မွတ္ထားေတာ့ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ႔ရပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာအားကလည္း မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ World No.1 Hair Product တစ္ခု ျမန္မာျပည္မွာ မေပါက္ႏိုင္တာဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္တာဟာ အံ့ၾသစရာ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။

အဲဒီေတာ့ ဒီ ပစၥည္းကို Marketing လုပ္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ႐ွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားလဲစြဲသာတဲ့ နည္းလမ္းမ်ိဳး ႐ွာရပါတယ္။ ဆလြန္းက လူေတြကိုလည္း ေရာင္းခ်င္တယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ store ေတြကိုလည္း လာေရာက္၀ယ္ယူ ေစခ်င္တယ္၊ Head Quarter ရဲ့ စည္းကမ္းေတြနဲ႔လည္း ကိုက္ညီေစခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့ Beauty Salon ေတြမွာ Discount Card ေတြ ေပးတာမ်ိဳး၊ နာမည္ၾကီး Stylist ေတြကို ကိုယ့္ရဲ့ ပစၥည္းကို စပြန္စာေပးသံုးျပီး သူတို႔ကမွ တစ္ဆင့္ customer ေတြကို ညႊန္ေပးခိုင္းတာမ်ိဳး စတာေတြကို လုပ္ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က လူေတြရဲ့ ဆိုက္ကို ကလည္းတစ္မ်ိဳးရွင့္။ Color Cosmetic လိုမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ မ်က္ႏွာမွာ လိမ္းလိုက္ရင္ လွေနတာကို ခ်က္ခ်င္းျမင္ရတယ္။ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္လိုမ်ိဳး product ကက်ေတာ့ တစ္ခါေလွ်ာ္ရံုနဲ႔ ဆံပင္က ခ်က္ခ်င္း လွလာတတ္ၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ သူတို႔ကို trust ႐ွိေအာင္ လုပ္ရတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ Branded Product ပီပီ ေစ်းကလည္းၾကီးေသးေတာ့ စမ္းသံုးၾကည့္မယ္ ဆိုတဲ့ သူမ်ိဳးကေတာ့ ႐ွားပါတယ္ရွင္။

ဒီမွာ နာမည္ၾကီးေနတဲ့ ပစၥည္းေတြဟာ TVC ေတြ၊ မင္းသား မင္းသမီးေတြရဲ့ ေထာက္ခံေျပာဆိုမႈေတြ၊ Hair Stylist ေတြရဲ့ လမ္းညႊန္မႈေတြ အျပင္ ေစ်းသက္သက္ သာသာနဲ႔ လူတိုင္း တတ္ႏိုင္ၾကတဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဒါေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ Promotion ေတြ မ်ားမ်ားလုပ္၊ တစ္ျခား ေနရာေတြမွာ X-Stand ေတြေထာင္၊ email marketing လုပ္နဲ႔ ေၾကာ္ျငာ Budget မရွိတဲ့ၾကားက ကိုယ့္ပစၥည္းကို လူသိေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ႏိုင္ငံျခားက ျပန္လာတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ TONI&GUY မွ TONI&GUY ဆိုျပီး ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြကို ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ သူတို႔ကို က်ေတာ့လည္း အာေပါက္ေအာင္ ေျပာစရာမလိုပဲ ေရာင္းလိုက္ရတာမ်ိဳးေတြ ႐ွိတာေပါ့ေနာ္။ တစ္ျခားသူေတြကို က်ေတာ့ ႐ွန္ပူေလး တစ္ပုလင္း ေရာင္းရဖို႔ အေရး မနည္းကို တိုက္တြန္းေျပာဆိုရတယ္ အမေရလို႔ ကၽြန္မရဲ့ sales girls ေတြ ညည္းေနၾကတာလည္း ႐ွိပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာကေတာ့ Marketing လုပ္တယ္ဆိုတာ အေျပာေလး ခ်ိဳ႐ံု၊ စကားေလး ၾကြယ္႐ံုနဲ႔ လုပ္လို႔ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ customer တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ရဲ့ brand အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ တစ္ခု ရ႐ွိလာေအာင္၊ ေရာင္းအားလည္း တက္ေအာင္၊ brand တစ္ခု ေစ်းကြက္အလယ္မွာ နာမည္ရလာေအာင္ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ ပစၥည္းမေရာက္ခင္ကတည္းက ႀကိဳတင္လုပ္ေဆာင္ထားရတဲ့ နည္းပညာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ Advertisng နဲ႔ Branding အေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္လက္ေရးသား ေပးပါအံုးမယ္ရွင္။

2 responses »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s