London Trip to Attend One Young World Summit (Leaving Yangon)

Standard

ကၽြန္မ ခရီးမသြားခင္ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေလာက္အလိုမွာ One Young World က အီးေမလ္းေတြထပ္ပို႔တယ္။ ေလဆိပ္ေရာက္ရင္ ဘယ္သူကလာႀကိဳမယ္ ၊ One Young World Logo ကိုင္ထားတဲ့သူေတြကို အလြယ္တကူပဲ ရွာေတြ႔လိမ့္မယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ေမးခြန္းကိုးခုထပ္ပို႔ၿပီး အဲ့ဒီေမးခြန္းေတြကို ဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြလုပ္ၿပီး ေျဖေပးပါတဲ့။ You Tube မွာတင္ၿပီး Publicity လုပ္ခ်င္လို႔ပါတဲ့။ ေမးခြန္းေတြကေတာ့ ရိုးရိုးေလးေတြပါပဲ။

1. Why do you want to join One Young World?
2. Explain what you think it means to be an active empowered global citizen in 2010?
3. How will OYW help you make a difference?
4. What world issue keeps you up at night and how can your generation tackle this problem?
5. Do you believe you can be part of positive change in the world – how and why?
6. Millennials are often criticized in the media for self indulgence yet so many of the most drama have come from young people who care enough to make a difference. What do you think will your generation in this new decade?
7. Social media helps facilitate social change. What are you doing to harness this power?
8. If you could dine with one world leader or everyday person who would you meet, and what discuss?
9. What is your personal project to change the world/your world that you’d like to pitch to world this video? In one minute?

အစရွိတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါ။ တစ္မိနစ္စာဖိုင္ေတြကို ကၽြန္မ webcam ေရွ႔မွာထုိင္ၿပီး ရိုးရိုးေလးပဲ စကားေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ပုဂံက ဆာဗာေျပာင္းလို႔ဆိုလား ၊ ဟက္ခံရလို႔ဆိုလား အင္တာနက္ေႏွးတဲ့ ျပသနာက စေနပါၿပီ။ ဖိုင္ေတြကို ကၽြန္မဘယ္လိုမွ ပို႔လို႔မရပါဘူး။ YouTube မွာ တစ္ျခား Delegate ေတြရဲ႕ ဖိုင္လ္ေတြ တက္ေနၿပီဆိုတဲ့အေၾကာင္းကိုေတာ့ facebook One Young World Group ကေနတစ္ဆင့္ သိရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ႏိုင္ငံက Delegate ေတြက်ေတာ့လည္း ဘာဖိုင္မွ မပို႔ဘူး၊ မပို႔ခ်င္ဘူးလို႔ Forum ထဲမွာ အခ်င္းခ်င္းေျပာေနၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ဖိုင္ေတြကို ပို႔လို႔မရေသးတဲ့အေၾကာင္းကို One Young World ကို အီးေမလ္းပို႔ထားၿပီး လန္ဒန္ေရာက္မွပဲ တင္ေပးလိုက္ေတာ့မယ္လို႔ စိတ္ကူးထားလိုက္ပါတယ္။ လန္ဒန္မွာ အင္တာနက္ေကာ္နက္ရွင္က အရမ္းကိုျမန္တဲ့အတြက္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ တင္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မေတြးထားခဲ့တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မေရာက္သြားမွာကလည္း Flight Schedule အရ ႏွစ္ရက္ေတာင္ႀကိဳေရာက္ေနမွာဆိုေတာ့ အေတာ္ပဲေပါ့။ One Young World ကလည္း ဒါဟာ မျဖစ္မေနလုပ္စရာမလိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ မပို႔ရင္လည္း ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေမလ္းျပန္လာပါေသးတယ္။

ဒီၾကားထဲမွာပဲ American Express က တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္က ေမလ္းပို႔လာပါတယ္။ သူတို႔က ဘူတန္၊ ျမန္မာ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဗီယက္နမ္နဲ႔ ေဟာင္ေကာင္က Delegate ငါးဦးကို စပြန္စာေပးတာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၈) ရက္ေန႔ ေန႔လည္း (၁၁)နာရီမွာ အားလံုးနဲ႔ မီတင္ေလးတစ္ခု လုပ္ခ်င္ေၾကာင္း၊ ဒီပြဲကို တက္ခြင့္ရတဲ့ သူတို႔အဖြဲ႔အစည္းက Potential Employee ငါးဦးနဲ႔လည္း မိတ္ဆက္ေပးလိုပါတယ္ဆိုၿပီး အားလံုးကို စာပို႔ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကို စပြန္စာေပးရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း ဒီလူငယ္ေလးေတြဟာ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ေနတာသာ မဟုတ္ပဲ Community ထဲမွာပါ Extracurricular Work အေနနဲ႔ ပါ၀င္လႈပ္ရွားေနတဲ့သူေတြမို႔လို႔ ပိုမိုတိုးတက္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးခ်င္လို႔၊ ပိုမိုတိုးတက္ေစခ်င္လို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးကလည္း ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာေတြျပန္ပို႔ၾကတာေပါ့။ ကၽြန္မအပါအ၀င္ Sponsored Delegate ေတြပို႔တဲ့အီးေမလ္းေတြထဲမွာ တူညီတဲ့စာေၾကာင္းေလးကေတာ့..

“Thank you very much and can’t wait to see you all in person”

ဆိုတာေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ သတိထားမိသေလာက္လည္း ႏိုင္ငံတကာက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ “can’t wait” ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ေတာ္ေတာ္ေလး သံုးၾကပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ကၽြန္မေတာင္ သံုးက်င့္ရလာပါၿပီ။ ကၽြန္မတို႔လည္း ”အမေလး မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဆိုတဲ့စကားကို အၿမဲေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။

ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ ခရီးသြားမယ့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၅) ရက္ေန႔ကိုေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္ တစ္ရက္ကပဲ မာန္ေအာင္မွာ ေနေနတဲ့ ကၽြန္မအေမလည္း စိတ္မခ်လို႔ဆိုၿပီး လိုက္လာပါတယ္။ ကၽြန္မေတာင္ အေမ့ကိုေနာက္ေနေသးတယ္ ”အေမရယ္ စိတ္မခ်ရေအာင္ အေမလိုက္လို႔ရတာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔ သက္သက္လိုက္လာတယ္.. ဒီကိုလာဖို႔ကုန္တဲ့ ခရီးစရိတ္ တစ္သိန္းေလာက္ကို သမီးကိုမုန္႔ဖိုးေပးလိုက္ရင္ေတာင္ ေကာင္းအံုးမယ္” လို႔။ အေမကေတာ့ ေျပာပါတယ္ ”နင္ မႏၱေလးသြားတာ ျပင္ဦးလြင္သြားတာဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုက္လာမတုန္း” တဲ့။ ဘာပဲေျပာေျပာ အေမေရာက္လာလို႔ ကၽြန္မ အားရွိရပါတယ္။ အဲ့ဒီေန႔က အေမရယ္ ကၽြန္မေနတဲ့အိမ္က အမရယ္လို ေလဆိပ္မထြက္ခင္ ကန္ေတာ့ ေတာ့.. ဘာပဲေျပာေျပာ ကၽြန္မငိုခ်င္ခဲ့မိပါေသးတယ္။

ေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ အေတာ္ေလးကို ေစာေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္မစီးမယ့္ Flight က Silk Air SQ 5019 5:30 pm ပါ။ ကၽြန္မေရာက္သြားေတာ့ ၃ နာရီခြဲပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီမွာပဲ ေလဆိပ္မွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ ဖိုးသူေတာ္နဲ႔ ျဖိဳးဟိန္းေက်ာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္မဆီလာၾကပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ပဲ ကၽြန္မကို လိုအပ္တာလိုက္လုပ္ေပး၊ ပစၥည္းေတြ ကူသယ္ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မ Boarding Pass ေတာင္းဖို႔သြားတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက အေမတို႔က အျပင္မွာ က်န္ခဲ့ရေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ေလဆိပ္က၀န္ထမ္းေတြဆိုေတာ့ ကၽြန္မနဲ႔အတူ ရွိေနႏိုင္လို႔ အားရွိရျပန္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေလယာဥ္ေပၚမတက္ခင္ ျဖိဳးဟိန္းေက်ာ္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ အင္တာနက္အလကားသံုး၊ ေကာ္ဖီလည္း အလကား ေသာက္ၿပီး ဓါတ္ပံုေတြလည္း တူတူရိုက္ၾကပါေသးတယ္။ ဖိုးသူေတာ္ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ Facebook ေပၚတင္လိုက္ပါတယ္..”At Espace café Yangon International Airport before Ma Pink is leaving” ဆိုၿပီးေတာ့ေလ။

At Espace Cafe, Yangon International Airport before Ma Pink is leaving.

ေလယာဥ္ေပၚတက္ေတာ့ ကၽြန္မရင္ေတြ ခုန္ရပါတယ္။ ကၽြန္မ ေလယာဥ္တစ္ခါမွ မစီးဖူးဘူးေလ။ ေလယာဥ္ႀကီးစီးၿပီး အိပ္မက္သာ မက္ဖူးတာ လက္ေတြ႔မွာ တစ္ခါမွ ေလယာဥ္စီးခြင့္မႀကံဳခဲ့ပါဘူး။ အခုေလယာဥ္စီးရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္တယ္၊ မူးမွာလည္းေၾကာက္တယ္. ခံစားမႈက တစ္မ်ိဳးေလးပါပဲ။ Silk Air က ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြကလည္း ခ်စ္စရာေလးေတြပါပဲ။ ကၽြန္မထိုင္ခံုေဘးမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားစံုတြဲႏွစ္ေယာက္ပါပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚတက္ၿပီး ခဏေနေတာ့ ေလယာဥ္ထြက္တယ္။ Take Off လုပ္သြားတဲ့ ခံစားမႈေလးကို ကၽြန္မ မေမ့ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္မမေျပာျပတတ္ေပမယ့္ တစ္ကယ္ကို တစ္မ်ိဳးေလးပါပဲ။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနခ်ိန္မွာေတာ့ “I can Fly” ဆိုၿပီး အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္မိပါတယ္။ ခဏေနေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ အစားအေသာက္ေတြ ေကၽြးတယ္။ ကၽြန္မက အစကတည္းက ခရီးသြားရင္ သိပ္မစားႏိုင္တဲ့သူျဖစ္တဲ့ အျပင္၊ သူတို႔ေကၽြးတဲ့ ဟင္းေတြကိုလည္း သိပ္မစားတတ္ေတာ့ ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ၿပီး သစ္သီးနည္းနည္းပဲ စားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေဘးနားက စံုတြဲကေတာ့ ဘီယာေတြ ဘာေတြေတာင္ေသာက္လို႔။

စင္ကာပူကို ႏွစ္နာရီခြဲ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ေလယာဥ္စီးရပါတယ္။ ကၽြန္မက စင္ကာပူစံေတာ္ခ်ိန္ ည (၁၁) နာရီ ေလယာဥ္နဲ႔ လန္ဒန္ကို ဆက္သြားရအံုးမွာပါ။ ေလယာဥ္ကို Terminal 3 က ေျပာင္းစီးရမယ္လို႔ေတာ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္မွာ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စင္ကာပူကို တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ဖူးတဲ့အျပင္ ႏိုင္ငံျခားကိုလည္း တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ဖူးတဲ့ကၽြန္မ ေလဆိပ္မွာ လည္ထြက္ေနမွာကို စိုးရိမ္လာျပန္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေဘးနားက ႏိုင္ငံျခားသားစံုတြဲကို စကားေလးဘာေလး လွမ္းေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။

“Hello , will you stop at Singapore”
“No we are going to Hong Kong. We’ll transfer the flight at Singapore airport”
“Oh really, so which terminal will you go to”
“Terminal 3, dear”
“Oh the same with me, you know, I’ll have to fly to London, but I’ve never been to there and it is my first trip to abroad. Can you pls take me to T 3 together with you?”
“Sure let’s go together”

အဲ့လို အဲ့လို စကားေတြေျပာၿပီး ေလယာဥ္ဆိုက္ေတာ့ ကၽြန္မ သူတို႔နဲ႔ပဲလိုက္သြားပါတယ္။ စင္ကာပူေလဆိပ္က အရမ္းႀကီးၿပီး အရမ္းလွတယ္လို႔လည္း သူတို႔ကေျပာပါေသးတယ္။ ကၽြန္မစီးမယ့္ ေလယာဥ္နံပါတ္၊ ထြက္မယ့္အခ်ိန္နဲ႔ စီးရမယ့္ ဂိတ္ကိုလည္း သူတို႔ပဲ LCD ေတြမွာ ၾကည့္ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မကိုလည္း ဘာမွေၾကာက္စရာမလိုေၾကာင္းနဲ႔ ေနာက္ခရီးေတြသြားရင္လည္း ဒီလိုပဲ sign ေတြကို ၾကည့္သြားလို႔ေျပာပါတယ္။ T 3 ကို Sky Train စီးၿပီးသြားရပါတယ္။ လမ္းမွာလည္း ကၽြန္မကို ဘာသြားလုပ္တာလဲဆိုၿပီးေမးေတာ့ ကၽြန္မက Summit အေၾကာင္းကို ရွင္းျပရပါေသးတယ္။ “How clever you are” လို႔လည္း ေျပာပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ စံုတြဲထဲက အမ်ိဳးသမီးက Traders Hotel က မန္ေနဂ်ာတဲ့။ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္လေလာက္ Manage လာလုပ္ၿပီး အခု Hong Kong ရံုးကို ျပန္သြားတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မကိုလည္း ကၽြန္မစီးရမယ့္ Gate B 11 ထိလိုက္ပို႔ၿပီးမွ သူတို႔ ဆက္သြားၾကတာပါ။

ကၽြန္မစီးရမယ့္ Flight က Singapore Airline SQ 322 ျဖစ္ၿပီး ည ၁၁ နာရီကို ထြက္မွာပါ။ ကၽြန္မေရာက္သြားေတာ့ ၄၅ မိနစ္ေလာက္လိုပါေသးတယ္။ ဂိတ္ေတာင္မဖြင့္ေသးပါဘူး။ အဲ့ေတာ့မွ ကၽြန္မလည္း စိတ္နည္းနည္းေအးသြားၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ကို ၾကည့္အားပါေတာ့တယ္။ ခ်န္ဂီေလဆိပ္ဟာ တစ္ကယ္ကိုလွပါတယ္။ သြားေန လာေနလိုက္ၾကတဲ့သူေတြလည္း မနည္း မေနာပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔အရြယ္၊ ကၽြန္မတို႔ထက္ ငယ္တဲ့အရြယ္ေတြလည္း တစ္ေယာက္တည္း အိတ္ေတြကိုဆြဲၿပီး သြားေနတာေတြ႔ေတာ့မွ “ငါက ဘာကိုေၾကာက္ရမွာလဲ.. အဂၤလိပ္စကားေျပာတတ္တယ္.. စာဖတ္တတ္တယ္.. ဘာမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး” ဆိုတဲ့စိတ္ကေလး ၀င္မိပါတယ္။

ခဏေနေတာ့ ဂိတ္ဖြင့္ၿပီး အိတ္ေတြစစ္ လူေတြစစ္လုပ္ပါတယ္။ ကၽြန္မအလွည့္ၿပီးတာနဲ႔ အဲ့ဒီနားမွာရွိတဲ့ Desktop ေလးဆီကိုသြားၿပီး အီးေမလ္းစစ္ၾကည့္ပါတယ္။ ကၽြန္မလိုပဲ တစ္ျခားႏိုင္ငံက Delegate ေတြလည္း သူတို႔ထြက္လာၿပီ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို facebook မွာ message တင္ထားၾကတာ ေတြ႔ပါတယ္။ ကၽြန္မကိုေတာင္ အတူတူေနရမယ့္ Travelodge Hotel မွာ ေတြ႔ၾကဖို႔ message လွမ္းပို႔ထားၾကပါေသးတယ္။ ကၽြန္မလည္း စင္ကာပူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ကၽြန္မအိမ္ကို စင္ကာပူကိုေရာက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ခဏေနရင္ လန္ဒန္သြားမယ့္ ေလယာဥ္စီးရေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ဖုန္းလွမ္းဆက္ေပးဖို႔ အကူအညီေတာင္းရပါေသးတယ္။

၁၅ မိနစ္ေလာက္ထပ္ေစာင့္ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚတက္ရပါတယ္။ Air Bus ႀကီးက တစ္ကယ့္ကို အႀကီးႀကီးပါပဲ။ အထဲမွာလည္း အက်ယ္ႀကီးပဲဆိုေတာ့ ေလယာဥ္အႀကီးႀကီးစီးရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ကၽြန္မေပ်ာ္ရျပန္ပါေသးတယ္။ Singapore Airline က ေလယာဥ္ေမာင္ေတြကလည္း ၾကည့္လို႔အေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေၾသာ္.. ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြလည္း ခ်စ္စရာေလးေတြပါပဲ။ ကံဆိုးတာကေတာ့ ကၽြန္မက ခံုးသံုးခံုမွာ အလယ္ေနရာကို ထိုင္ရတာပါပဲ။ တစ္ဘက္တစ္ခ်က္မွာေတာ့ အဖြားႀကီး တစ္ေယာက္နဲ႔ ရြယ္တူ အျဖဴေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ပါ။ ထိုင္ခံုက နည္းနည္းက်ဥ္းေတာ့ ထိုင္ရတာေတာ့ မသက္သာပါဘူး။ ကိုယ့္ထိုင္ခံုေရွ႕မွာလည္း တီဗီေသးေသးေလးေတြပါေတာ့ အထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး ကိုင္ၾကည့္ရပါေသးတယ္။ ကၽြန္မ တစ္ကယ္ကို ေခတ္ေနာက္က်ေနပါလားရွင္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ One Young World Summit ကိုသာ တက္ခြင့္မႀကံဳရင္ ခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မ ဒါေတြကို သိအံုးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စပြန္စာေပးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းကို ေက်းဇူးေတြ အထပ္ထပ္တင္မိရျပန္ပါေတာ့တယ္။

ေလယာဥ္ေပၚမွာ အစားအေသာက္ေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳးေကၽြးပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ သိပ္ၿပီးမစားႏုိင္ပါဘူး။ အရည္ေတြပဲေသာက္ျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ အိပ္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ကၽြန္မက ထိုင္ေနလ်က္နဲ႔ ဘယ္လိုမွကို မအိပ္တတ္တာပါ။ သူမ်ားေတြကေတာ့ ဇာတ္ကားေတြ ၾကည့္ေနၾကေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းျပ ေျမပံုကိုပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ၾကည့္လာခဲ့တာပါ။ ဘယ္ေနရာကိုေရာက္ေနၿပီ၊ လန္ဒန္ေရာက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္လိုေသးတယ္၊ စင္ကာပူမွာ ဘယ္အခ်ိန္၊ လန္ဒန္မွာ ဘယ္အခ်ိန္ဆိုတာေတြကို ၾကည့္လို႔ကို မပ်င္းႏုိင္ပါဘူး။ စင္ကာပူကေန လန္ဒန္ကို ၁၂ နာရီေလာက္ ပ်ံသန္းရပါတယ္။ ထိုင္ရတာ အရမ္းေညာင္းေနလို႔ ကၽြန္မလည္း ထိုင္ခံုေပၚမွာတင္ အေက်ာဆန္႔လိုက္ ၊ လက္ဆန္႔လိုက္ ၊ ေျခဆန္႔လိုက္၊ ေျခေထာင္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အေပၚတင္လိုက္၊ ေအာက္ခ်လိုက္နဲ႔ တစ္ေနရာတည္းမွာကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းၿပီး လိုက္လာခဲ့တာ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ရီစရာ ေကာင္းေနပါေသးေတာ့တယ္။

လန္ဒန္ကို ဆင္းကာနီးက်ေတာ့ အပူခ်ိန္က ၅ ဒီဂရီရွိတယ္လို႔ Captain က ေၾကျငာေတာ့ နည္းနည္းေက်ာတြန္႔မိပါေသးတယ္။ ဥေရာပရဲ႕ အခ်မ္းဒဏ္ကို ကၽြန္မခံစားဖူးေတာ့မယ္ေပါ့ေလ။ ေဘးနားက အဖြားႀကီးကို ဘယ္ကလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ေၾသာ္ဇီက လာတာတဲ့။ သူ႔မွာ သားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္.. တစ္ေယာက္ လန္ဒန္မွာေနၿပီး တစ္ေယာက္က ေၾသာ္ဇီမွာ ေနတယ္တဲ့။ သူက ေျမးဆီကို အလည္သြားၿပီး ျပန္လာတာလို႔ေျပာေတာ့ အေနာက္တိုင္းသားေတြလည္း ေႏြးေထြးၾကတာပါပဲလို႔ ေတြးမိျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္မက အေနာက္တိုင္းက လူေတြဟာ မိသားစုေတြ အခ်င္းခ်င္းလည္း ေအးေအးစက္စက္ ဖာသိဖာသာပဲ ေနၾကတယ္လို႔ ထင္ခဲ့မိတာကိုး။ ကၽြန္မကို ဘယ္ကလဲတဲ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံကပါလို႔ ေျပာေတာ့.. မသိပါဘူးတဲ့ရွင့္။ Burma လို႔ ေျပာေတာ့မွ သိေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေလာက္အေ၀းႀကီးကေန ဘာလာလုပ္တာတုန္းတဲ့…. Summit လာတက္တာပါ ၊ Global Issue ေတြကိုေဆြးေႏြးၾကမွာလို႔ ေျပာေတာ့.. ေကာင္းလိုက္တာ.. သူ သတင္းကို တီဗီြကေနေစာင့္ၾကည့္ေနပါမယ္တဲ့။

ဒါနဲ႔ ေလယာဥ္လည္းရပ္ေရာ သူမ်ားေတြလည္း အထုပ္ဆြဲၿပီဆင္း၊ ကၽြန္မလည္း အထုပ္ဆြဲၿပီးဆင္းေပါ့။ ဒီကလူေတြလို တိုးေ၀ွ႔ၿပီး မဆင္းၾကပါဘူး။ တစ္ေယာက္ေနာက္ကေန တစ္ေယာက္ ေအးေဆးပဲ လိုက္ဆင္းၾကတာပါ။ ကၽြန္မက ျမန္မာျပည္က အက်င့္အတိုင္း ေလာေလာ ေလာေလာဆင္းဖို႔လုပ္ေတာ့ Pls go ahead ဆိုၿပီးေတာင္ ဖယ္ေပးၾကပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီမွာ စင္ကာပူကေနအထြက္ကတည္းက ကၽြန္မ သတိထားမိတာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ “Thank You” ဆိုတဲ့စကားကို အေတာ္ေလးကို ေဖာေဖာသီသီသံုးတတ္ၾကတာပါပဲ။ ႏိုင္ငံျခား ရုပ္ရွင္ေတြကို ၾကည့္ေလ့မရွိတဲ့ ကၽြန္မဟာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း မသိထားခဲ့ပါဘူးရွင္။ ကၽြန္မေတာင္ လန္ဒန္ကို ႏွစ္ပတ္သြားလိုက္တာ ခုဆိုရင္ ဘာေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ Thank You ေျပာတတ္တဲ့အက်င့္ေလး ရလာခဲ့ပါေသးတယ္။

ေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ Baggage Reclaim ဆိုတဲ့မွ်ားအတိုင္း ကၽြန္မေလွ်ာက္သြားပါေတာ့တယ္။ အခုေတာ့ Sign ေတြအတိုင္း ကၽြန္မလိုက္တတ္သြားၿပီးေပါ့။ Heathrow ေလဆိပ္ဟာ အရမ္းကို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပါတယ္။ ေတာကတက္လာတဲ့ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ ျမင္ျမင္သမွ် အထူးအဆန္းေတြခ်ည္းပါပဲ။ လူေတြကလည္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဂရုမစိုက္ပဲ ကိုအလိုရွိရာကို ဥဒဟို သြားေနၾကပါတယ္။ Baggage Reclaim လုပ္တဲ့ေနရာကို မေရာက္ခင္ Immigration ျဖတ္ရပါတယ္။ ကၽြန္မကို တစ္ခုခုမ်ား ရစ္အံုးမလားဆိုၿပီး ေၾကာက္မိပါေသးတယ္။ Passport ကိုျပ၊ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေပးတဲ့စာရြက္ကေလးကို ျဖည့္ၿပီးေပးေတာ့ သူတို႔က ဘာလာလုပ္တာလဲ၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမွာလဲ ႏွစ္ခြန္းပဲ ေမးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တံုးထုၿပီး သြားခြင့္ျပဳလုိက္တာပါပဲ။ “Thank You” ဆိုၿပီး ကၽြန္မလည္း အိတ္ယူဖို႔ ေျပးရေတာ့တာေပါ့။ အဲ့ဒီကိုလည္းေရာက္ေရာ လူေတြလည္းအမ်ားႀကီး၊ အိတ္ေတြလည္ေနတဲ့ ေနရေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဘယ္ေကာင္တာကေတာ့ ဘယ္ေလယာဥ္က အိတ္ေတြကို ယူရန္ဆိုတဲ့ Sign ေတြကိုလည္း ကၽြန္မ မေတြ႔ပါဘူး။ ရွိမွန္းလည္း မသိပါဘူး။ အဲ့ဒီမွာတင္ ကၽြန္မမေယာင္မလည္နဲ႔ ဟိုသြားၾကည့္လိုက္ ဒီသြားၾကည့္လိုက္ လုပ္ေနပါေသးတယ္။ Heathrow မွာမလည္မ၀ယ္နဲ႔ ေနာက္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မတတ္သာတဲ့အဆံုး အနားကျဖတ္သြားတဲ့ လူမည္းႏွစ္ေယာက္ကို ေမးဖို႔လုပ္ေတာ့မွ အမွတ္မထင္ Sign ေတြကို သြားေတြ႔ပါတယ္။ ကၽြန္မ အပိုမေျပာပါဘူး ကၽြန္မအိတ္ကိုရဖို႔ တစ္နာရီအတိကို ေစာင့္ခဲ့ရပါတယ္။

အိတ္လည္းရၿပီးေရာ Exit လို႔ျပထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြေနာက္ကို ကၽြန္မ လိုက္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြလည္း သြားေနၾကတာေတြ႔ေတာ့ သူတို႔ေတြေနာက္ကပဲ ကၽြန္မလိုက္သြားပါတယ္။ One Young World Logo ကိုင္ထားတဲ့ သူေတြကို ကၽြန္မလိုက္ရွာတယ္။ မေတြ႔ပါဘူးရွင္။ သူတို႔က OYW Logo ကို လိုက္ရွာလို႔ ကၽြန္မကို ေမလ္းပို႔ထားခဲ့တာကို။ ေနာက္ေတာ့ အေပါက္၀နားကို ေရာက္ေတာ့မွ Tin Myat Htet ဆိုတဲ့နာမည္ကို ကိုင္ထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္မလည္းသူ႔ကို Passport ျပၿပီး သူေခၚရာေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မကို လာႀကိဳတဲ့ကားက အေကာင္းစားႀကီးပါ။ အေတာ္ေလးကို ေကာင္းပါတယ္။ ဘာကားလဲေတာ့ ကၽြန္မလည္း သတိမထားမိခဲ့ပါဘူး။ အဲ့ဒီအမ်ိဳးသမီးက ကၽြန္မကို စကားေတြေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ ၾကားတစ္ခ်က္ မၾကားတစ္ခ်က္ပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ဘာေျပာမိမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ ကားေမာင္းၿပီး ေလဆိပ္ကေနထြက္တာေတာ့ လန္ဒန္ရဲ႕ သြင္ျပင္ကို ကၽြန္မ စျမင္ရတယ္။ ကားေတြက လမ္းေတြထက္မွာ အရွိန္ျပင္းျပင္းေမာင္းေနၾကတယ္။ ကားေနာက္မွန္ကေနလွည့္ၾကည့္မိေတာ့ Heathrow International Airport ဆိုတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးကို ကၽြန္မေတြ႔ရတယ္။

ကၽြန္မ လန္ဒန္ကို ေရာက္ပါၿပီ။ အရမ္းသြားခ်င္ခဲ့တဲ့ ေနရာကို ကၽြန္မေျခခ်ခြင့္ရပါၿပီ။ မၾကာေတာ့တဲ့ရက္ေတြမွာ တစ္ျခားႏိုင္ငံက လူငယ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္မဆက္ေတြ႔ရအံုးမယ္။ ႏုိဘယ္ဆုရွင္ေတြနဲ႔ ကၽြန္မေတြ႔ဆံုခြင့္ရေတာ့မယ္။ အိုး ကၽြန္မေပ်ာ္လိုက္တာ.. ရင္ေတြလည္းခုန္ရပါတယ္။ ကားမွန္ျပတင္းကေနတစ္ဆင့္ ကၽြန္မသိပ္ေရာက္ဖူးခ်င္ခဲ့တဲ့ လန္ဒန္ရဲ႕ သြင္ျပင္ေတြကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္မေနထိုင္ရမယ့္ ဟိုတယ္ဆီကို လိုက္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

6 responses »

  1. ခုလုိအေတြ႕အၾကံဳေလးေတြတင္းေးပးတာ..Thank You..ပါ

    သမီးေလးအတြက္ tooth easer ေလး၀ယ္လာေပးတာ..Thank You..ပါ

    အရာအားလံုးအတြက္..Thank You..ပါ

    ပင့္ကူေရ…………ူး)))))

  2. ဂုဏ္ယူပါတယ္ဗ်ာ..
    ဖတ္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ သြားေနရသလိုခံစားရပါတယ္..
    ညီမဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္မယ္ဆိုတာ နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ရင္ခုန္ေနမယ္ဆိုတာ
    ခံစားလို႔ရပါတယ္..🙂

Leave a Reply

