London Trip to attend One Young World Summit (Arriving Hotel)

Standard

ဟီသရိုးနဲ႔ London City Airport ဟာ လန္ဒန္ရဲ႕ အစနဲ႔ အဆံုးပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ေတြ အကုန္လံုးကို လန္ဒန္မွာ ရွိတဲ့ Travelodge Hotel ေတြမွာ ထားတာပါ။ Travelodge – London City Road, Travelodge – Docklands, Travelodge – London City Airport စတဲ့ ေနရာသံုးခုမွာ ခြဲထားပါတယ္။ ကၽြန္မေနရမယ့္ ဟိုတယ္က London City Airport မွာရွိတဲ့ ဟိုတယ္မွာပါ။ ဟီးသရိုးကေန အဲ့ေနရာကို တစ္နာရီေလာက္ ထပ္ေမာင္းရပါေသးတယ္။ လာႀကိဳတဲ့အမႀကီးကလည္း လမ္းေသခ်ာမသိပါဘူး။ ဒါနဲ႔သူ Satellite ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းပါတယ္။ နည္းပညာေတြ တိုးတက္တာကို ကၽြန္မအဲ့မွာ စျမင္ရတာပါပဲ။ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္မွာေနတုန္းက တိုးတက္နဲ႔ နည္းပညာဆိုတာ ၾကားဖူးတာပဲ ရွိတာပါ။ ျမင္ဖူးတာဆိုလို႔ Laptop, Mobile phone အသစ္ေတြရယ္၊ ဖြတ္ခ်က္ ဖြတ္ခ်က္ အင္တာနက္ရယ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ကားမွာပါတဲ့ ဘာနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထားတာလဲေတာ့ မသိပါဘူးလို႔ ထင္ေပမယ့္ တစ္ကယ္က ဖုန္းနဲ႔ခ်ိတ္တာပါ။ Satellite က အမ်ိဳးသမီးအသံက ေျပာတဲ့အတိုင္း ေမာင္းသြားလိုက္တာပါပဲ။ ကိုက္ ၁၀၀ ေလာက္ေမာင္းၿပီးရင္ ဘယ္ကိုေကြ႔လိုက္ပါ.. ေရွ႕တည့္တည့္ဆက္ေမာင္းသြားပါ.. ေနာက္ထပ္ ကိုက္ဘယ္ေလာက္ေရာက္ရင္ေတာ့ ညာကို ေကြ႔လိုက္ပါ အဲ့လိုမ်ိဳးေပါ့။ လန္ဒန္မွာ လမ္းေတြကို မကၽြမ္းက်င္သူမွန္သမွ် ဒါမ်ိဳးေတြသံုးၿပီးပဲ သြားတာပါပဲ။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ”တံုတံု” လို႔ေခၚၾကေလရဲ႕.. ”တံုတံု” ဖြင့္ၿပီးသြားရင္ ဘယ္ေနရာမဆို ေရာက္ပါတယ္။

Travelodge ကိုေရာက္ေတာ့ မနက္ ကိုးနာရီ နည္းနည္းေက်ာ္ပါၿပီ။ ဟိုတယ္က သိပ္ၿပီးေတာ့ မခမ္းနားပါဘူး။ မႏၱေလးမွာ ကၽြန္မတည္းဖူးတဲ့ ဟိုတယ္ေတြေလာက္ေတာင္ မခမ္းနားပါဘူး.. ဒီအတိုင္း ခပ္ရိုးရိုးေလးပါပဲ။ လိုက္ပို႔တဲ့ အမ်ိဳးသမီးလည္း ကၽြန္မကို ထားသြားၿပီး ေနာက္လူေတြကို ႀကိဳဖို႔ ဆက္သြားပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း Reception ကိုသြားၿပီးေတာ့ ”ကၽြန္မနာမည္က တင္ျမတ္ထက္ပါ.. One Young World Summit တက္ဖို႔လာပါတယ္.. ဒီဟိုတယ္မွာ ေနရမယ္လို႔ေျပာပါတယ္.. ေက်းဇူးျပဳၿပီး Booking ေလး Check လုပ္ေပးႏိုင္မလား” လို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ စာအိတ္ေတြ တစ္ထပ္ႀကီး ထုတ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မနာမည္ေရးထားတဲ့ စာအိတ္ကိုေပးၿပီး ”အခု Check in ၀င္မယ္ဆိုရင္ ၁၀ ေပါင္အပိုေပးရမယ္တဲ့.. ပံုမွန္အခ်ိန္ကေတာ့ ညေန (၃) နာရီမွ” လို႔ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မ စိတ္ညစ္သြားေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္မမွာ ေပါင္ဆိုလို႔ ကိုယ္ခႏၵာက ေပါင္ႏွစ္ေခ်ာင္းကလြဲရင္ ဘာမွ မပါပါဘူး။ ေလဆိပ္မွာလည္း ကိုယ့္အပူနဲ႔ကိုယ္ လဲဖို႔ သတိမရခဲ့ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ”Can I pay the dollars?” လို႔ေမးေတာ့ မရဘူးတဲ့.. ေပါင္မွ ေပါင္ပဲတဲ့။ ဒုကၡေတာ့ ေရာက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မကလည္း ”ဒါဆိုလည္း (၃) နာရီထိေစာင့္မယ္ ဒီမွာေနလို႔ ရမလား” ဆိုေတာ့ အိုေက ရတယ္တဲ့။ အဂၤလန္က လူေတြဟာ သိပ္ကိုလူမ်ိဳးႀကီး၀ါဒ ရွိပါတယ္.. သူတို႔ ပစၥည္းမွ သူတို႔ပစၥည္း၊ သူတို႔ေငြမွ သူတို႔ေငြပါပဲ။

ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ဧည့္ခန္းမွာပဲ (၃) နာရီထိုးေအာင္ ထိုင္ေစာင့္ရေတာ့တာေပါ့။ မ်က္လံုးကလည္း ဘယ္လိုမွ မရေတာ့ပါဘူး.. ရန္ကုန္က ညေန ၅း၃၀ ကတည္းက ထြက္လာတာ လန္ဒန္မွာ မနက္ ကိုးနာရီဆို ရန္ကုန္မွာ ေနာက္ေန႕ ညေန (၄) နာရီနီးပါးေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။ ကၽြန္မ ေလယာဥ္မွာလည္း တစ္ေရးမွ အိပ္မလာတဲ့ အတြက္ မ်က္လံုးကလည္း ဘယ္လိုမွ မရေတာ့ပါဘူး။ ခဏေနေတာ့ သူတို႔က ကၽြန္မကို လွမ္းေမးတယ္ ” Do you want coffee?” တဲ့.. ကၽြန္မကလည္း ၀မ္းသာအားရ ”sure” ေပါ့.. ဒါနဲ႔ သူတို႔က တစ္ေယာက္ကို လွမ္းေခၚေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ထြက္လာပါတယ္.. ကၽြန္မဆီလာၿပီး ေမးတယ္ ” Are you from Vietnam” တဲ့.. အသံကေတာ့ အာရွေလသံပါပဲ.. ကၽြန္မကလည္း မဟုတ္ဘူး ျမန္မာျပည္ကပါလို႔ ေျပာေတာ ”ေၾသာ္ ဘားမား ကလား.. ဒါဆို ကၽြန္ေတာ့ကို ဘာလို႔ေတြ႔ခ်င္တာလဲ” တဲ့.. ကၽြန္မကလည္း မဟုတ္ဘူးေလလို႔ ေျပာၿပီး ဒီအတိုင္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ပဲ ျဖစ္သြားမိတယ္.. ေနာက္ေတာ့မွ Reception က အမႀကီးက ထရီၿပီး ”ေၾသာ္ ကိုဖီနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လားေမးတာကို ေကာ္ဖီလိုခ်င္လားလို႔ ၾကားသြားပံုရတယ္တဲ့.. ဗီယက္နမ္က ထင္လို႔” တဲ့.. အဲ့ေတာ့မွ အကုန္လံုး ရီၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ဗီယက္နမ္ေကာင္ေလးကလည္း ကၽြန္မကို ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ ယူလာေပးပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း မထူးေတာ့ဘူးေလ ေသာက္ေနလိုက္တာေပါ့။ အလြဲေလးေတြလည္း ရွိလိုက္ပါေသးတယ္။

ဟိုတယ္မွာ အင္တာနက္ရမလားလို႔ Laptop ထုတ္ၿပီး စမ္းၾကည့္ေသးေပမယ့္ Wireless က လိုင္းသာရွိတာ သံုးလို႔ မရပါဘူး။ မိနစ္ (၂၀) ကို တစ္ေပါင္တဲ့။ ေစ်းအရမ္းႀကီးပါတယ္။ ဒီမွာ သံုးနာရီထိေစာင့္ေနရမွာကို ကၽြန္မ မခံႏိုင္ေတာ့ပါဘူး.. အြန္လိုင္းသံုးၿပီး သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို အျမန္လာဖို႔ ေခၚခ်င္ေနပါၿပီ။ ဟိုတယ္ေရာက္မယ့္အခ်ိန္ကို လာခဲ့မယ္လို႔ ေျပာထားတဲ့ သူေတြကလည္း ရွိတာကို။ ဒါနဲ႔ အရဲစြန္႔ၿပီး ေမးလိုက္ပါေသးတယ္ ”အင္တာနက္ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္သံုးခ်င္လို႔ပါ.. ေဒၚလာနဲ႔ လက္ခံေပးပါလား” ဆိုေတာ့ မရဘူးတဲ့… စိတ္ညစ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ဧည့္ခန္းမွာ ထိုင္ရတာ နည္းနည္းေအးလာတာနဲ႔ Dining Room ကို ေျပာင္းထိုင္ပါတယ္။ အဲ့မွာေတာ့ နည္းနည္းေႏြးပါတယ္။ ဧည့္ခန္းနဲ႔လည္း တစ္ဆက္တည္းပါပဲ။ တစ္ျခား delegate ေတြ ေရာက္တာကိုလည္း မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ ကၽြန္မက အေစာဆံုး ေရာက္တာပါတဲ့။ ဒါနဲ႔ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီေလာက္ထိုးေတာ့ ကၽြန္မနားကို ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္ “Do you come here for One Young World summit?” တဲ့။ ကၽြန္မကလည္း “Yeah” လို႔ေျပာေတာ့.. ေတြ႔ရတာ၀မ္းသာပါတယ္.. ငါက မကၠဆီကိုက Delegate ပါတဲ့။ ကၽြန္မကလည္း အို ၀မ္းသာလိုက္တာ ငါက ျမန္မာျပည္က လို႔ျပန္မိတ္ဆက္ပါတယ္။ ဒီမွာ ဘာလုပ္ေနတာလဲ လို႔ ဆက္ေမးပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ေပါင္မပါလို႔ အခန္းရေအာင္ (၃) နာရီထိ ေစာင့္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ သူက ေျပာပါတယ္ သူ႔အခန္းထဲမွာ နားေနပါလားတဲ့။ ကၽြန္မ ျမန္မာ ပီပီ နည္းနည္းေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ေနပါေစ ငါ ဒီမွာပဲ ေစာင့္ပါမယ္လို႔ ျပန္ေျပာရပါတယ္။ သူက ရပါတယ္ အခန္းထဲမွာ ဆိုေတာ့ နင္လွဲေနလို႔ ရတာေပါ့တဲ့။ သူ႔ရုပ္ရည္ေလးကလည္း ႏုညံ့ပါတယ္။ Summit တက္ဖို႔လာတဲ့သူဆိုေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ သူလည္း ေခသူေတာ့ဟုတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မေရာက္ေနတာ အဂၤလန္ဆိုတာလည္း နည္းနည္းေတာ့ ျပန္သတိရလာပါတယ္။ သူကလည္း ရိုးရိုးသားသား ေခၚေနတာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ကၽြန္မလည္း လိုက္သြားလိုက္ပါတယ္။ သူကပဲ ကၽြန္မအထုပ္ေတြကို ကူသယ္ေပးပါတယ္။

“Where did you exchange the money?” လို႔ ေမးေတာ့ ေလဆိပ္ကတဲ့။ အခန္းထဲေရာက္ေတာ့ နင္ အိပ္ခ်င္ရင္ အိပ္ေနလို႔ရတယ္ေနာ္တဲ့.. သံုးနာရီက်ရင္ ငါႏိႈးလိုက္မယ္တဲ့။ ကၽြန္မကလည္း ရတယ္လို႔ ေျပာေတာ့.. ငါတို႔ ေျမပံုၾကည့္ရေအာင္တဲ့ ငါတို႔ေနရာက လန္ဒန္ရဲ႕ ဘယ္နားလဲ ဆိုတာ လို႔ေျပာၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ေျမပံုထိုင္ၾကည့္ၾကေသးတယ္.. အရမ္းရႈပ္ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုး ရွာမေတြ႔ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ တစ္ေယာက္နာမည္ တစ္ေယာက္ေမးၿပီး ဘာအေၾကာင္းအရာကို စိတ္၀င္စားတယ္. ဘယ္လိုျပင္ဆင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ႏွစ္ေယာက္သား ေလေပါၾကေတာ့တာပါပဲ။ သူ႔နာမည္က Gererado တဲ့.. ငါ့နာမည္က တင္ျမတ္ထက္ လို႔ေျပာေတာ့ ေခၚရခက္လိုက္တာတဲ့ “Tin” လို႔ေခၚရမွာလားတဲ့။ မဟုတ္ဘူးေလ ”Htet” လို႔ေခၚလို႔ ေျပာရေသးတယ္.. ဘယ့္ႏွယ္ တင္ လို႔ေတာ့ အေခၚမခံခ်င္ပါဘူးရွင္။ ကၽြန္မကို ဆက္ေမးေသးတယ္.. “Is it your first trip to London?” တဲ့.. ကၽြန္မကလည္း “My first trip to London and also first trip to abroad” လို႔ေျပာေတာ့ အံ့ၾသေနပါတယ္။ ငါက ခရီးေတြအမ်ားႀကီး သြားဖူးတယ္တဲ့.. လန္ဒန္ကိုေတာ့ ခုမွေရာက္ဖူးတာတဲ့။ သူက Environment Session မွာ စကားတက္ေျပာရမယ္ Speaker တဲ့။ ကၽြန္မကလည္း ”ေကာင္းလိုက္တာ ငါက အေရြးမခံရဘူး” လို႔ ျပန္ေျပာရတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္မက ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္.. ငါကေလ အြန္လိုင္းသံုးၿပီး ငါ့သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ခ်င္တာ.. ဒါေပမယ့္ ဒီမွာ ေစ်းႀကီးလြန္းတယ္.. ေပါင္ကလည္း ပါမလာဘူး လို႔ေျပာေတာ့ သူ၀ယ္လိုက္မယ္ဆိုၿပီး Visa Card လား Amex Card နဲ႔လား မသိဘူး ၀ယ္လိုက္ပါတယ္။ သူ႕စက္ကလည္း Mac Book ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ သိပ္မကိုင္တတ္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မ ေမလ္းပို႔သင့္တဲ့ သူေတြဆီကို အျမန္ပဲ ေမလ္းပို႔လိုက္ပါတယ္။ မ်က္စိကလည္း ဘယ္လိုမွ မရေတာ့တာနဲ႔ ”ငါ အိပ္မယ္ေနာ္” ဆိုၿပီး သူ႔အခန္းထဲမွာပဲ အိပ္လိုက္တယ္။

နည္းနည္းေလာက္ ၾကာေတာ့ သူလာႏိႈးတယ္ ”ထေတာ့. ၃ နာရီ ၁၀ မိနစ္ရွိၿပီတဲ့”.. ကၽြန္မလည္း ဟုတ္သားပဲ အခန္းရေနေလာက္ၿပီ ဆိုၿပီး Reception ကို ျပန္ဆင္းလာ.. ကိုယ့္အခန္းကိုယ္ေတာင္းရပါတယ္။ သူ႔ကို ေက်းဇူးေနာ္လို႔ေျပာၿပီး ကၽြန္မအတြက္ ရတဲ့ အခန္းနံပါတ္ (၁၀) ကိုသြား ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေရခ်ိဳးၿပီး အိပ္ရာထဲ ပစ္လဲလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ အခန္းထဲမွာ ဘာ facilities မွ မရွိပါဘူး။ ဟိုတယ္တိုင္းမွာ ထားေပးတဲ့ Toiletry ေတြေတာင္း မရွိပါဘူး။ ဖုန္းလည္း မရွိပါဘူး။ အစကေတာ့ ကၽြန္မက ကၽြန္မနဲ႔ လူႀကံဳပါးလိုက္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဟိုတယ္ကေန ဖုန္းလွမ္းဆက္ၿပီး ယူခိုင္းမယ္.. သူတို႔ကို တစ္ခါတည္း ေပါင္ပါလဲလာခိုင္းမယ္ေပါ့ေလ.. အခု ဖုန္းမရွိေတာ့ အခက္ေတြ႔ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ေမလ္းပို႔ထားခဲ့တာပဲ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးၿပီး အိပ္ဖို႔ပဲ လုပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ခဏေနေတာ့ ကၽြန္မ အေတာ္ႀကီးကို အိပ္ေပ်ာ္သြားတာ ကၽြန္မကို တစ္ေယာက္ေယာက္က လႈပ္ႏိႈးေနတယ္ဆိုတာကို ခံစားမိမွပဲ ႏိုးလာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

5 responses »

  1. Some clarifications:

    ဟီသရိုးနဲ႔ London City Airport ဟာ လန္ဒန္ရဲ႕ အစနဲ႔ အဆံုးပါပဲ။
    ( Yes, LHR is in west and London City airport is in East )

    လာႀကိဳတဲ့အမႀကီးကလည္း လမ္းေသခ်ာမသိပါဘူး။ ဒါနဲ႔သူ Satellite ဖြင့္ၿပီး ေမာင္းပါတယ္။ နည္းပညာေတြ တိုးတက္တာကို ကၽြန္မအဲ့မွာ စျမင္ရတာပါပဲ။ ကၽြန္မ ျမန္မာျပည္မွာေနတုန္းက တိုးတက္နဲ႔ နည္းပညာဆိုတာ ၾကားဖူးတာပဲ ရွိတာပါ။ ျမင္ဖူးတာဆိုလို႔ Laptop, Mobile phone အသစ္ေတြရယ္၊ ဖြတ္ခ်က္ ဖြတ္ခ်က္ အင္တာနက္ရယ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ကားမွာပါတဲ့ ဘာနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ထားတာလဲေတာ့ မသိပါဘူးလို႔ ထင္ေပမယ့္ တစ္ကယ္က ဖုန္းနဲ႔ခ်ိတ္တာပါ။
    (No, no phone required. Sat Nav receives the satellite signal itself)

    Satellite က အမ်ိဳးသမီးအသံက ေျပာတဲ့အတိုင္း ေမာင္းသြားလိုက္တာပါပဲ။ ကိုက္ ၁၀၀ ေလာက္ေမာင္းၿပီးရင္ ဘယ္ကိုေကြ႔လိုက္ပါ.. ေရွ႕တည့္တည့္ဆက္ေမာင္းသြားပါ.. ေနာက္ထပ္ ကိုက္ဘယ္ေလာက္ေရာက္ရင္ေတာ့ ညာကို ေကြ႔လိုက္ပါ အဲ့လိုမ်ိဳးေပါ့။ လန္ဒန္မွာ လမ္းေတြကို မကၽြမ္းက်င္သူမွန္သမွ် ဒါမ်ိဳးေတြသံုးၿပီးပဲ သြားတာပါပဲ။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ”တံုတံု” လို႔ေခၚၾကေလရဲ႕.. ”တံုတံု” ဖြင့္ၿပီးသြားရင္ ဘယ္ေနရာမဆို ေရာက္ပါတယ္။

    (Yes, Tom Tom is a brand name. http://www.tomtom.com/. Other well known brands are Garmin, Navman, Navigon, Mio Moov and so on.)

  2. “လန္ဒန္မွာ လမ္းေတြကို မကၽြမ္းက်င္သူမွန္သမွ် ဒါမ်ိဳးေတြသံုးၿပီးပဲ သြားတာပါပဲ။”🙂

    ေန႕စဥ္ ကားေမာင္ေနတဲ့ Taxi driver ေတြလဲ သုံးပါတယ္။ မကြၽမ္းက်င္လို႕သုံးတာ သက္သက္ မဟုတ္ပါ။ Speed camera ေတြ ရွိမွန္း သတိိေပးေစခ်င္တာလဲပါ ပါတယ္။ ကားေမာင္းရင္း လမ္းေက်ာ စဥ္းစားရတာ လဲ သက္သာပါတယ္။ ေရွ႕မွာ လမ္းပိတ္ေနရင္လဲ အေရးေပၚ ဘယ္က ေရွာင္ႏိုင္လဲ တြက္ခ်က္ေပးပါတယ္။ စက္ဆိုေတာ့ ဉဏ္နဲ႕လဲခ်င့္ခ်ိန္ရတဲ့ အခါေတြရွိပါတယ္။

Leave a Reply

