My Second Mother (or) Grandma

Standard

ကၽြန္မက ႏို႔မႀကိဳက္ပါ။ အနံ႔လည္း မခံႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မကို ေမြးၿပီး သံုးလေလက္အၾကာမွာ အေမက ကၽြန္မကို အဖြားနဲ႔ ထားခဲ့ၿပီး တကၠသိုလ္တက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မသည္ မိခင္ႏို႔ကို သံုးလခန္႔သာ စို႔ဖူးၿပီး ႏုိ႔ျဖတ္စရာမလိုပဲ ႏို႔ျပတ္သြားသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မကို ေမြးေတာ့ အေမ ဒုတိယႏွစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ တစ္ေယာက္။ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ အေဖက အေမကို ေငြပို႔ဖို႔အတြက္ရယ္ ၊ တစ္ျခားေနရာတစ္ခုမွာ တာ၀န္က်ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ရယ္ အလုပ္မ်ားေနတာေၾကာင့္ ကၽြန္မဆီသို႔ တစ္ပတ္တစ္ခါသာ လာၾကည့္ႏိုင္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ေမြးကင္းစ ကၽြန္မကို ႀကီးျပင္းေအာင္ ေကၽြးေမြးရသည္က ကၽြန္မ အဖြား။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတာ္ေတာ္ေလးကို အငုိသန္ၿပီး အက်င့္လည္း ဆိုးသည္ဟု လူႀကီးမ်ားက ျပန္ေျပာၾကသည္။ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ မိခင္ႏို႔မစို႔ရေသာ ကၽြန္မကို အဖြားက ကိတ္မုန္႔ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးမ်ားေကၽြးလိုက္၊ ေရေႏြးၾကမ္းကို ခ်ိဳေအာင္ သၾကားႏွင့္ေဖ်ာ္ကာ ႏို႕မထြက္ေသာ အဖြားႏို႔ကို ကၽြန္မႏုတ္ခမ္းဖ်ားမွာ ေတ့ေပးၿပီး သၾကားနဲ႔ေဖ်ာ္ထားေသာ ေရေႏြးၾကမ္း ေအးေအးကို အေဒၚက အေပၚက တစ္စက္ခ်င္း ေလာင္းခ်ကာ ႏို႔တိုက္ဟန္ ေဆာင္ရသည္ဟု အဖြားက ေျပာဖူးသည္။ ႏြားႏို႔ ၊ ဆိတ္ႏို႔ အစရွိသည္မ်ားကို တိုက္လွ်င္လည္း ကၽြန္မက ခ်က္ခ်င္းကို ေထြးထုတ္တတ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မသည္ ႏို႔မထြက္ေသာ အဖြားႏို႔ကို စို႔ကာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ အသက္ (၅) ႏွစ္ခန္႔အထိ အဖြားအိမ္တြင္သာ ကၽြန္မေနသည္။ အေမပါ ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္သြားေသာအခါ အေမတာ၀န္က်သည့္ ေနရာကလည္း ေနာက္တစ္ေနရာ ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မ၏ ကေလးဘ၀အေဖာ္သည္ အဖြားႏွင့္ အေဒၚသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။

အဖြားက ေခ်ာေမာလွပသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ အဖြားကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဘယ္ေလာက္ အလုပ္မ်ားမ်ား လွပေက်ာ့ရွင္းေနတတ္သည္။ ကၽြန္မေကာ ၊ ကၽြန္မ အေမေကာ အဖြားေခ်ာသည္႔ ဆယ္ပံု တစ္ပံုပင္ ေခ်ာၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေယာက်ၤားဆံုးသြား သျဖင့္ မုဆိုးမ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အဖြားက ေနာက္အိမ္ေထာင္ မထူေထာင္ခဲ့ပါ။ မုဆုိးမ ဘ၀ႏွင့္ပင္ ေစ်းဆိုင္ေလးဖြင့္ကာ အေမတုိ႔ ညီအစ္မ သံုးေယာက္ကို ပညာတတ္ေအာင္ သင္ခဲ့သည္။ ရပ္ ရြာတြင္လည္း ေစာရွင္ဦး ဆိုလွ်င္ မသိသူ မရွိ။ သာေရးဆိုလည္း အဖြားက ထိပ္ဆံုးက၊ နာေရးဆိုလည္း အဖြားက ထိပ္ဆံုးက ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေပးတတ္သည္။ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ကလည္း ႏုညံ့သိမ္ေမြ႔လြန္းသျဖင့္ လူႀကီးသူမမ်ားက အဖြားကို စံနမူနာထားကာ သားသမီးမ်ားကို ဆို ဆံုးမတတ္ၾကသည္။ အဖြားသည္ အတန္းပညာကို မူလတန္းထိသာ သင္ဖူးေသာ္လည္း စာအလြန္ဖတ္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းမ်ား၊ အရိုး အေၾကာအေၾကာင္းမ်ား၊ တရားစာအုပ္မ်ား၊ သီးပင္ စားပင္အေၾကာင္းမ်ား အစရွိသည့္ စာအုပ္မ်ားကို အဖြား၏ စာအုပ္စင္တြင္ ကၽြန္မ ေတြ႔ဖူးသည္။ ရပ္ထဲ ရြာထဲတြင္ သာမန္ေနမေကာင္းျဖစ္ျခင္းမ်ားကို အဖြား၏ ေဆးစပ္ေပးမႈႏွင့္သာ ေပ်ာက္ကင္းၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဖြားသည္ ရပ္ ရြာ၏ အားကိုးစရာ ေဆးသမား တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ဖ်ားလွ်င္လည္း အဖြားတိုက္ေသာ ေဆးကိုသာ ေသာက္သည္။ ဇက္ေၾကာတက္လွ်င္၊ ေညာင္းညာလွ်င္ အဖြားႏွိပ္ေပးမွသာ ေကာင္းသည္ဟု ထင္သည္။ လူႀကီးမ်ားကပင္ အဖြားနဲ႔ ေျမးက ေျပာင္းျပန္ပါလားဟု စေနာက္တတ္ၾကသည္။ ကၽြန္မတို႔ အသက္ႀကီးသည္အထိ ေနမေကာင္းျဖစ္သည္ဟု သတင္းရရျခင္း အဖြားသည္ သူ႔ရြာမွ လိုက္လာကာ သူ႔ရင္ခြင္တြင္ထားလ်က္ ကၽြန္မတို႔ကို ျပဳစုေပးေလ့ရွိသည္။

သာေရး နာေရးတြင္သာ မဟုတ္၊ အဖြားက ဘုရား တရားလည္း ကုိင္းရိႈင္းသူျဖစ္သည္။ အဖြား၏ အိမ္တြင္ တရားသံျဖင့္ လႊမ္းေနတတ္သည္။ အလြန္တရာပူျပင္းေသာ မတ္လ ၊ ဧၿပီလလိုမ်ိဳးတြင္ေတာင္ အဖြားက ဥပုသ္ေစာင့္ ပ်က္သူ မဟုတ္။ အခ်ိန္အားလွ်င္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းျခံ၀င္းထဲမွာ ၊ ရြာျပင္ရွိ ေစတီေလးမွာ သန္႔ရွင္းေလး လုပ္ေပးေလ့ရွိသည္။ အဖြားတို႔ ရြာတြင္ အဖြားဦးေဆာင္ေသာ ဘုရားသန္႔ရွင္းေရး လုပ္အားေပး အဖြဲ႔ပင္ရွိသည္း။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္လည္း တရားဓမၼကို ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးတတ္သူျဖစ္သျဖင့္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ တကြ အျခား လူႀကီးသူမ မ်ားကလည္း အဖြားကို ခ်စ္ခင္ ေလးစားၾကသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အဖြားသည္ လူႀကီး လူငယ္မေရြး အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေလးစားျခင္း ခံရသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္မ နယ္ျပန္တိုင္းလည္း ကၽြန္မက အဖြားကို ကန္ေတာ့သည္ထက္ ၊ ကၽြန္မကို အဖြားေပးသည့္ မုန္႔ဖိုးကသာ မ်ားေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆင္းရဲသည္။ အခုလည္း လူတန္းေစ့ ေနထုိင္ႏိုင္ရံုသာ။ အိမ္တြင္ ေစ်းဆိုင္ေလးဖြင့္၍ အသက္ေမြးေသာ အဖြားသည္ ကၽြန္မ တကၠသိုလ္တက္တုန္းကလည္း ေပးသည့္ ပမာဏသာ နည္းလွ်င္ နည္းမည္ လစဥ္ မုန္႔ဖိုး မွန္မွန္ ေပးၿမဲ။ အိမ္ဆိုင္အတြက္ မနက္တိုင္း ၿမိဳ႕တြက္ ေစ်းလာ၀ယ္ရေသာ အဖြားကို ၿမိဳ႕ေပၚရွိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေဒၚေစာရွင္ဦးလို မိန္းမမ်ိဳးကေတာ့ ရွားပါတယ္ဟု ေျပာဆိုေလ့ ရွိၾကသည္။ ဘာစီးပြားမွ မလုပ္ပဲ ကၽြန္မတို႔အိမ္တြင္ တက္ေနႏိုင္ေသာ္လည္း အဖြားက သူ႔အလုပ္သာ သူလုပ္မည္ဟုဆိုသည္။ ဆရာ့ ေယာကၡမ ၊ ဆရာမ အေမဟု ဆိုကာ ေက်ာင္းသား မိဘတိုင္းကလည္း အဖြားကို ေလးစားၾကသည္။ အဖြားကလည္း လူတိုင္းအေပၚမွာ ကူညီစရာရွိလွ်င္ မငဲ့ မကြက္ ကူညီတတ္စၿမဲ။

၂၀၁၁ အစပိုင္းေလာက္တုန္းကေတာ့ အဖြားရယ္ အေဒၚရယ္ သူတုိ႔ေနေသာ ရြာမွ ၿမိဳ႔ကို ေျပာင္းလာၾကသည္။ အေဖနဲ႔ အေမက မိသားစု သိုက္သိုက္၀န္း၀န္း တစ္စုတည္းေနခ်င္သျဖင့္ ကၽြန္မတို႔အိမ္ျခံထဲရွိ ပိုေနေသာ ေျမကြက္လပ္တြင္ အိမ္ေဆာက္ေပးကာ ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႔ကိုေရာက္ၿပီး သိပ္မၾကာပါ အဖြားေနမေကာင္း ျဖစ္သည္ဟု ၾကားရသည္။ မႏွစ္က သႀကၤန္မွာ ကၽြန္မ အိမ္ျပန္တုန္းကေတာင္ သြားတစ္ေခ်ာင္း ႏွစ္ေခ်ာင္း က်ိဳးသည္ကလြဲ၍ အဖြားတစ္ေယာက္ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ သြားႏိုင္ လာႏိုင္တုန္း။ အက္ (၇၅) ႏွစ္နဲ႔ မလိုက္ေအာင္ ႏုပ်ိဳတုန္း။ “ဟာ အဖြားမွာ သြားေတြ မရွိေတာ့ဘူး လုပ္ပါအံုး” လို႔ ကၽြန္မ အလန္႔တၾကား ဖက္ၿပီးေျပာတာေတာင္ အသက္ႀကီးလာၿပီေလ သမီးႀကီးရဲ႕ ဟု ေျပာခဲ့ေသးသည္။ နယ္မွာဆိုေတာ့လည္း အဖြားေနမေကာင္းျဖစ္တာ ဘာေရာဂါေၾကာင့္ ဆိုတာ တိတိပပ အေျဖရွာလို႔ မရ။ ကၽြန္မတို႔ မာန္ေအာင္မွာက ေဆးကုသမႈဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားစြာရွိသည္။ ေဆးရံုဆိုတာကလည္း ေဆးပစၥည္း စံုစံုလင္လင္ရွိတာ မဟုတ္။ သာမန္ေနမေကာင္းတာေလာက္ကို နာစ့္ေတြဆီမွာသာ ေဆးထိုးေလ့ရွိၾကသည္။ အဖြားေနမေကာင္းတာကို ဆရာ၀န္ုျပေသာလည္း မသက္သာ။ ႏွလံုးအားနည္းေနသည္ဟုသာ အေျဖထြက္လာသည္။ ကၽြန္မကလည္း အဖြားေနမေကာင္းဟုသာ သိသည္။ ႏွလံုးအားနည္းသည္ဟုသာ သိသည္။ တစ္ျခား အေသးစိတ္ကို ဘာမွ မသိ။ ကၽြန္မ ဆြဇ္ဇာလန္သြားကာနီး အဖြားနဲ႔ ဖုန္းေျပာေတာ့ “သမီးႀကီးက ကမၻာပတ္ေနတာပဲ အဖြားဘာမွ ဆံုးမစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး… သမီးႀကီးက အဖြားက အသိေရာ သတိပါ သာပါတယ္… ေနေကာင္းေအာင္သာေန” ဟု ေျပာေသးသည္။

ကၽြန္မ ဆြဇ္ဇာလန္က ျပန္လာေတာ့ အဖြားလည္း ရန္ကုန္ကို ေဆးလာကုမည္ဟု ေျပာသည္။ အဖြားေရာဂါ ေတာ္ေတာ္ဆိုးေနလို႔မ်ားလားဟု ကၽြန္မ ထင္မိေသးသည္။ ရန္ကုန္ကို တစ္ကယ္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္မ အဖြားကို ဖက္ၿပီး ငိုမိသည္။ အဖြားက ပိန္ခ်ံဳးေနသည့္အျပင္ စိတ္ေတြလည္း မူမွန္ မဟုတ္ေတာ့။ စားလို႔လည္း စားမွန္း မသိ၊ အိပ္လို႔လည္း မေပ်ာ္၊ ကေလးတစ္ေယက္လို တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ပူဆာသည္။ အခု ဗိုက္နာျပန္ၿပီ ၊ အခုေက်ာေအာင့္ျပန္ၿပီ ၊ အခုအိပ္ရာထဲမွာ အိပ္ေတာ့မည္၊ အခု မအိပ္ခ်င္ေတာ့.. စသည္ စသည္ျဖင့္ ကေလးတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ အေထြေထြအထူးကုနဲ႔ ျပေတာ့ အဖြားေရာဂါက လည္ပင္းႀကီးေရာဂါဟု သိရသည္။ ပံုမွန္ အဖု အက်ိတ္ထြက္ေသာ လည္ပင္းႀကီး ေရာဂါမဟုတ္ပဲ… လည္ပင္းေသြးေၾကာမ်ားမွ ေသြးအဆိပ္ထြက္သည့္ ေရာဂါဟုဆိုသည္။ ကၽြန္မလည္း ေသခ်ာ နားမလည္ပါ။ ထိုေရာဂါ၏ လကၡဏာမွ စိတ္မမွန္သူ တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ကာ ေဆးလည္း ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ စြဲေသာက္မွ ေပ်ာက္သည္ဟုဆိုသည္။ အဖြားကေတာ့ ရန္ကုန္က ဆရာ၀န္ေတြ သူ႔ကို ေဆးကုေပးမယ္ေျပာၿပီး ေဆးလည္းမထိုးဘူးဟု စိတ္ေကာက္ေသးသည္။ အဖြားရယ္ ရန္ကုန္မွာက ေဆးေတြ အရမ္းေကာင္းေတာ့ ေဆးထိုးစရာ မလိုပဲ ေဆးေသာက္ရံုနဲ႔ ေပ်ာက္တာဟု အဖြားကို ေခ်ာ့ရေသးသည္။

ေနာက္တစ္ခု ဘုရား တရား အလြန္ကိုင္းရိႈင္းေသာ အဖြားတစ္ေယာက္ ေသသည္ဆိုသည့္အသံကို မၾကားခ်င္ျဖစ္ေနသည္မွာ သံုးလေလာက္ ရွိၿပီဟု ေျပာသည္။ တရားေဟာသည့္အသံကုိလည္း မၾကားခ်င္ျဖစ္လာသည္။ အိမ္မွာေတာင္ တရားေခြဖြင့္လုိ႔ မရ။ အဖြားကလည္း အသက္ႀကီးမွ ဘာလို႔ဒီလိုျဖစ္တာလဲဟု ကၽြန္မ အဖြားကုိ စိတ္ဆိုးလိုက္ေသးသည္။ လူေတြ ေနမေကာင္းသည့္အေၾကာင္း သူ႔ေရွ႕မွာ ေျပာလွ်င္လည္း မႀကိဳက္။ အို နာ ေသသည့္ ကိစၥေတြ သူ႔ေရွ႕မွာ ဘာမွ ေျပာဆိုလို႔မရ။ ဘုရား တရား ကိုင္းရိႈင္းလြန္းသည့္အဖြား ၊ အသာဟဲ့ဆိုလွ်င္ ဘာပဲကူညီရ ကူညီရ အသင့္ျဖစ္ေနတတ္သည့္အဖြား ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္သြားလဲ ကၽြန္မလည္း မေတြးတတ္ပါ။ ေရာဂါလကၡဏာေၾကာင့္ စိတ္မၿငိမ္ျဖစ္သည္ဟု ဆရာ၀န္က ဆိုသည္။ ဒီၾကားထဲ အေမ သားအိမ္ခြဲထုတ္ဖို႔ ကိစၥျဖစ္လာတာကိုေတာင္ အဖြားကို မသိမေပးပဲ ကၽြန္မႏွင့္ သြားေနသည္ဟုေျပာကာ အေမေဆးရံုတက္ရသည္။ အဖြားကိုေတာ့ အေဒၚက ေစာင့္ေရွာက္သည္။ ရန္ကုန္တြင္ ရွိသမွ် ေဆြမ်ိဳးမ်ားကလည္း အဖြားတည္းေသာအိမ္ကုိ သတင္းလာေမးၾကေသာေၾကာင့္ အေမသူ႔အနားမရွိသည္ကို အဖြားတစ္ေယာက္ ဘာမွထူးၿပီး မခံစားရ။ ေရာဂါေၾကာင့္ေတာ့ အရင္အတိုင္း ဂဂ်ီ ဂေဂ်ာင္ က်ၿမဲ က်ဆဲသာ။

ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေဆးခန္းျပၿပီးေတာ့ သမားေတာ္ႀကီးက ေနာက္ႏွစ္လေနမွ ထပ္လာလို႔ရေၾကာင္း ေျပာသည့္အတြက္ အဖြားနဲ႔ အေဒၚတို႔ မာန္ေအာင္ ျပန္ၾကသည္။ အေမကေတာ့ ဗိုက္ခြဲထားသည့္ အနာမက်က္ေသးသျဖင့္ ကားမစီးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အတူလိုက္ၿပီး မျပန္ႏိုင္ေသးပါ။ အဖြားတို႔မာန္ေအာင္ကို ေရာက္မည့္ အခ်ိန္ေလာက္ကို မွန္းၿပီး ကၽြန္မ ဖုန္းဆက္ေတာ့လည္း က်န္းက်န္းမာမာပဲ ရွိေသးသည္။ ဗိုက္ဆာလို႔ ထမင္းစားေနသည္ဟုဆိုသည္။ တစ္ခုကေတာ့ အိမ္မွာ မေနခ်င္ပဲ ရြာကိုသာ ပို႔ေပးပါဟု တြင္တြင္ႀကီးကို ပူဆာေနသည္ဟု အေဖကေျပာသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္က်ေတာ့ အေဖက ဖုန္းဆက္သည္။ သမီးနဲ႔ အေမနဲ႔ သေဘာၤရက္နဲ႔တိုက္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းလိုက္လာခဲ့ပါ အဖြားကို ေဆးရံုတင္လိုက္ရၿပီတဲ့။ ခရီးပန္းလို႔ ေနမေကာင္းျဖစ္တာဟု ဆိုသည္။ အေျခအေနကလည္း ဆိုးသတဲ့။ ခဏေနေတာ့ အမ်ိဳးတစ္ေယာက္က ထပ္ဖုန္းဆက္သည္ သမီးႀကီး အေမ့ကို ေခၚၿပီး ရရာကားနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းလိုက္လာပါတဲ့။ မဟုတ္ဘူးေလ.. အေဖက ပံုမွန္အတိုင္းပဲ လိုက္လာဖို႔ မွာထားတယ္ေျပာေတာ့… နင့္အဖြားက မနက္ကတည္းက ဆံုးေနတာ..တဲ့။ နင့္အေမကို လံုး၀ မသိေစနဲ႔တဲ့။ ေနမေကာင္းျဖစ္တယ္လို႔သာ ေျပာၿပီ ေခၚလာခဲ့တဲ့။ ဘုရားေရ… မေန႔က မာန္ေအာင္ျပန္ေရာက္သည့္အဖြား.. ဒီေန႔ဆံုးၿပီတဲ့။ အေမကလည္း ဗိုက္ခြဲထားသည့္ အနာေၾကာင့္ ကားစီးလို႔ မျဖစ္ေသး။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္မတို႔ ျပန္ကို ျပန္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ အေမကို ဂရုစိုက္ေခၚလာၿပီး ကၽြန္မတို႔ မာန္ေအာင္ကို ျပန္ရသည္။ အေမကေတာ့ ကၽြန္မဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ အေလာတႀကီး ျဖစ္ေနသည္ဆိုတာကို အနည္းငယ္ေတာ့ ရိပ္မိေသာ္လည္း သူ႔အေမအသဲအသန္ျဖစ္သည္ဟုသာ ထင္သည္။ ဆံုးသြားၿပီဟု မထင္။ ကၽြန္မကလည္း အဖြားဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ျမန္ျမန္ဆံုးသည္ကို ယံုတစ္၀က္ မယံုတစ္၀က္။ ကၽြန္မတို႔ ေတာင္ကုတ္ေရာက္ေတာ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည့္အတြက္ မာန္ေအာင္ကို ဘယ္သေဘၤာ၊ ဘုတ္မွ မထြက္။ အေမ့ သူငယ္ခ်င္း အိမ္မွာ တစ္ရက္နားရေသးသည္။ အေမ့သူငယ္ခ်င္းကလည္း အေၾကာင္းစံုကို သိသျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ကို အစြမ္းကုန္ ဂရုစိုက္ပါသည္။ အေဖကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေရာက္မည့္ေန႔မွာ သၿဂိဳဟ္မည့္အေၾကာင္း ေျပာသည္။ အေမ့ကိုေတာ့ မာန္ေအာင္ ထြက္လာမည့္ မနက္က်မွ ေျပာပါတဲ့။ ကၽြန္မ မေျပာခ်င္ပါ။ အေမငိုသည္ကိုလည္း မၾကည့္ရက္ပါ။ ေနမေကာင္းေသာအေမ တစ္ခုခုျဖစ္သြားမွာလည္း ေၾကာက္ပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ အေဖက သမီးမေျပာခ်င္လွ်င္ အေဖပဲ ေျပာလိုက္ပါမည္ဟုဆိုသည္။

မာန္ေအာင္ကိုျပန္မည့္ မနက္က်ေတာ့ အေဖက ဖုန္းဆက္သည္။ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ အေမ သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္မကိုေတာင္ မငိုဖို႔ ေျပာပါေသးသည္။ မာန္ေအာင္ေရာက္ေတာ့ အေဖ့တပည့္တစ္ေယာက္က ကားနဲ႔လာႀကိဳသည္။ မိသားစု နာ့စ္တစ္ေယာက္က အေမ့ကို ဂရုစိုက္ေပးပါသည္။ အေမ့၏ ၀မ္းကြဲေမာင္ကလည္း ကၽြန္မတို႔ကို လာႀကိဳပါသည္။ သေဘၤာဆိပ္ရွိ ကၽြန္မတို႔ကို ၀ိုင္းၾကည့္ေသာသူေတြ၏ မ်က္လံုးေတြ ဘာေၾကာင့္မ်ား လိုအပ္သည္ထက္ ပိုၿပီး ကရုဏာထားေနၾကပါလိမ့္ လုိ႔ေတာ့ ထင္မိေသးသည္။ အသက္ႀကီးလို႔ လူေသတာ ဆန္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ေၾသာ္ သူတို႔ ဆရာမ အေမဆံုးတာဆိုေတာ့ သူတို႔ဆရာမကို သနားၾကတာျဖစ္မွာေပါ့ဟု ထင္မိေသးသည္။

အဖြား၏ အသုဘက လူစည္ကားပါသည္။ လူခ်စ္လူခင္မ်ားေသာ အဖြာ၏ အသုဘကုိ လိုက္ပို႔သူ တစ္ေထာင္ခန္႔ရွိသည္။ ေနပူတာကို မႀကိဳက္ေသာ အဖြားအတြက္ စီမံထားသည္လား ထင္ရေအာင္ ရာသီဥတုက မိုးေလးအံု႔ကာ ေအးေအးေလးေတာင္ ျဖစ္ေနပါေသးသည္။ အဖြား၏ မွာၾကားခ်က္အတိုင္း အဖြားကို မီးသၿဂိဳဟ္ပါသည္။ မီးသၿဂၤ ိဳဟ္ၿပီးေတာ့ အဖြားအတြက္မ်ား ငိုသလား ထင္ရေလာက္ေအာင္ မိုးက သည္းႀကီး မဲႀကီး ရြာခ်ပါေတာ့သည္။ အဖြားေသသည့္ ေန႔ကတည္းက သၿဂၤ ိဳဟ္မည့္ ေလးရက္ေျမာက္ေန႔ထိ မိုးအံု႔ေနခဲ့တာပါတဲ့။ ညဘက္ေရာက္ေတာ့မွ ကၽြန္မ အဖြား ၀မ္းကြဲေမာင္ အဖိုးေလး၏ ေျပာျပခ်က္ျဖင့္ ကၽြန္မ အေၾကာင္းစံုကို သိရေတာ့သည္။ သေဘၤာဆိပ္ရွိ လူေတြ၏ မ်က္လံုးေတြကိုလည္း နားလည္ သြားေတာ့သည္။

အဖြားတို႔ မာန္ေအာင္ ျပန္ေရာက္သည့္ ည (၁၂) နာရီေလာက္က အားလံုးအိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ အဖြားေပ်ာက္သြားသည္တဲ့။ ေပ်ာက္တာကို သိသိခ်င္း အေဖက အဖြား၏ ရြာကိုလိုက္သည္။ ရြာကိုျပန္ခ်င္ေဇာနဲ႔မ်ား တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သြားေလေရာ့သလားဟူေသာ ထင္ျမင္ခ်က္ျဖင့္ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ လိုက္ရွာေတာ့သည္။ ရြာကိုေရာက္ေတာ့ ရြာမွာရွိသည့္ အဖြားအိမ္မွာလည္း မေတြ႔။ ဒီေတာ့ အေဖနဲ႔ အတူ တစ္ရြာလံုးကလည္း အဖြားကို လိုက္ရွာဖို႔ ၿမိဳ႔ကို လိုက္လာၾကေတာ့သည္။ ကၽြန္မတို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာလည္း ေျဗာင္းဆန္ေနေအာင္ အဖြားကို ရွာၾကသည္။ အေဒၚဆိုတာလည္း သူန႔ဲ အတူတူအိပ္ရင္းက အဖြားေပ်ာက္သြားသည့္အတြက္ တစ္ငိုငို တစ္ရီရီနဲ႔တဲ့။

ကၽြန္မတို႔ လမ္းထိပ္တြင္ ဘုရားရွိသည္။ ဘုရားေရွ႔တြင္ ေရကန္သံုးကန္ရွိသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အလယ္က ေရကန္ေဘာင္မွာ အဖြား၏ ဖိနပ္ကေလးကို တစ္ေယာက္က ေတြ႔သည္တဲ့။ ဖိနပ္ေဘးမွာလည္း ဓါတ္မီးေလးလည္း ရွိေနသည္တဲ့။ အဖြားက ေရကန္ထဲ ဆင္းေသသြားခဲ့တာတဲ့။

ဘာေၾကာင့္လည္း ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ကၽြန္မ မေတြးခ်င္ပါ။ သိလည္း မသိခ်င္ပါ။ ခြဲခြာရမည့္ အခ်ိန္မို႔ ခြဲခြာသြားခဲ့သည္ဟုသာ မွတ္ယူခ်င္ေသာ္လည္း မလွပသည့္ အျဖစ္ဆိုးေၾကာင့္ေတာ့ ရင္နာရပါသည္. ယူက်ံဳးမရလည္း ျဖစ္ရပါသည္။ တစ္သက္လံုး ေကာင္မႈ ကုသိုလ္မ်ားနဲ႔သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ခဲ့သည့္ အဖြား ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ ဒီလိုျဖစ္သြားျခင္းကေတာ့ အတိတ္ကံ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ဘ၀တြင္ေတာ့ ယခုဘ၀၏ ေကာင္းမႈအက်ိဳးဆက္မ်ားကို အဖြားခံစားရမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္မ ယံုၾကည္ပါသည္။ အလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာခဲ့သည္ အဖြား၊ စိတ္ေကာင္းရွိသည့္ အဖြား၊ အားလံုးက ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကသည့္ ကၽြန္မ အဖြားသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေကာင္းရာ သုဂတိ ဘံု တစ္ခုတြင္ ေရာက္ေနလိမ့္မည္ ဟူ၍။

(အဖြားကုိ အရမ္း သတိရလာတာနဲ႔ ဒါေလးကို ေရးျဖစ္သြားတာပါ… လက္ရွိဘ၀မွာ ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနေပမယ့္ အတိတ္ကံဆုိတာကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ ေရွာင္လြဲႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေလ)

One response »

Leave a Reply

