Diary of a Marketing Staff – 1

Standard

Designer ေတြနဲ႔ အလုပ္ လုပ္တဲ့အခါ

ကၽြန္မက မားကက္တင္းသမား တစ္ေယာက္ပါ။ မားကက္တင္းသမားဆိုတာကေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း စကားသံခ်ိဳခ်ိဳ ၊ မ်က္ႏွာမွာ အၿပံဳးေတြကုိ အၿမဲ၀တ္ဆင္ထားၿပီး စကားလည္းမ်ားတဲ့ သူတစ္ေယာက္ေပါ့။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ နဂိုမူလအရင္းခံက စကားနည္းပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို စကား စေျပာဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ သူ ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြကိုေတာင္ ဖြဲ႔ႏႊဲ႔ၿပီး မေျဖတတ္သူရယ္ပါ။ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ အလုပ္၀င္ေတာ့လည္း Blazon မွာ Buyer တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အလုပ္စ၀င္ခဲ့တာ။ အဲ… အဲ့ဒီမွာ စကား စေျပာရေတာ့တာပါပဲ။ မေျပာခ်င္လည္း ေျပာရ ၊ မျပံဳးခ်င္လည္း ျပံဳးရနဲ႔.. ေနာက္ဆံုး ကၽြန္မ အခုလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာေတာ့ Marketing Department မွာ အလုပ္ရတယ္ ဆိုပါေတာ့ရွင္။ အဲ့ကေနစၿပီး ကၽြန္မလည္း ဖုန္းလာရင္ “ဟုတ္ကဲ့ အမိန္႔ရွိပါရွင့္” လို႔ ထူးတာ အက်င့္ျဖစ္သြားၿပီး ၊ စကားေျပာရင္လည္း ရတယ္ရွင့္ ၊ ဟုတ္ကဲ့ရွင့္၊ ေက်းဇူးပါရွင့္ ၊ ကၽြန္မ တင္ျမတ္ထက္ပါရွင့္ ၊ အကို… ဘယ္သူလားရွင့္ ဆိုၿပီး တစ္ရွင့္ တည္းကို ရွင့္သြားေတာ့တာပါပဲ။

Marketing Department မွာ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္မ လုပ္ရတာကေတာ့ မားကက္တင္းသမား အစစ္အမွန္ႀကီး မဟုတ္ျပန္ဘူးရွင့္။ အဓိက ကေတာ့ Advertising and Promotion ပိုင္းေတြကို လုပ္ရတာပါ။ ကိုယ့္ကုမၸဏီက ထုတ္တဲ့ ဂ်ာနယ္ ၊ မဂၢဇင္းတိုင္းအတြက္ ေၾကာ္ျငာေတြလုပ္၊ ပရိုမုိးရွင္းေတြ လုပ္ေပးရတာေပါ့။ ပြဲရွိမွသာ စပြန္စာလိုက္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ရတာမို႔.. ကၽြန္မရဲ႕ ပံုမွန္အလုပ္က ေန႔တိုင္း ဒီဇုိင္းကိစၥေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ဒီဇိုင္းကိစၥမွာလည္း ရံုးတြင္း ဒီဇိုင္းေတြသာမက ၊ အျပင္ကအပ္တဲ့ ဒီဇိုင္းေတြကုိလည္း တာ၀န္ယူရတယ္ေလ။ အဲ့ဒီမွာ ဒီဇိုင္နာေတြနဲ႔ စေတြ႔ေတာ့တာေပါ့ရွင္။

ဒီဇိုင္နာဆိုတာက ရိုးရိုးအလုပ္၀င္ကာစတံုးကေတာ့ ဘာဒီဇိုင္းလာလာအကုန္ဆြဲမယ္ဟဲ့ အခ်ိန္ရွိသမွ် ခိုင္းသာခိုင္းပါ ဆုိေပမယ့္ နည္းနည္းေလးလဲ လုပ္သက္က ရင့္လာေရာ ငါတို႔ကအာရံုလာမွ ဒီဇုိင္းဆြဲတယ္ေလ ၊ ငါတို႔ အာရံုမလာရင္ နင္တို႔ ဒီဇိုင္းေတြ အလကား မလွျဖစ္သြား လိမ့္မယ္လို႔ ေျပာတတ္တဲ့ သူမ်ိုုဳးရွင့္။ အမွန္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ Designer တို႔ Programmer တို႔ဆိုတာက စိတ္ကေလး ၾကည္လင္ေနမွ Product ေတြလည္း ေကာင္းေကာင္ေလး ထြက္တတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ Freelance Designer ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ထလုပ္ေပါ့ရွင္။ ရံုးခ်ိန္အတြင္း အလုပ္လုပ္ရတဲ့ ဒီဇိုင္နာမ်ိဳးက်ျပန္ေတာ့လည္း အာရံု လာလာ ၊မလာလာ အလုပ္အတြက္ လုပ္ေပးရမွာပဲေလ။ အဲ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက တစ္ျခားရံုးေတြမွာေတာ့ မသိဘူး၊ ကၽြန္မတုိ႔ ရံုးမွာက ဒီဇိုင္နာ ကိုကိုမ်ားနဲ႔ Programmer မ်ားက တစ္ျခားသူေတြထက္ လြတ္လပ္ေရး ပိုရတယ္ရွင့္။ ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လကၻက္ရည္ေသာက ဆင္းႏိုင္သလို ၊ Game ေဆာ့တာမ်ိဳးကိုလည္း အလုပ္ခ်ိန္မွာ လုပ္ခြင့္ျပဳထားေသးတယ္။ ထားပါေတာ့ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။

တစ္ခ်ိဳ႕ အကိုႀကီးမ်ား ၊ ေမာင္ေလးမ်ားကေတာ့ တစ္ကယ္ကို လုပ္ေပး ကိုင္ေပးခ်င္စိတ္ရွိၾကပါတယ္။ လာအပ္တဲ့ ဒီဇိုင္းတုိင္းကို ေစတနာထားၿပီး လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း လုပ္ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ရံုးမွာ ကၽြန္မ ႏွိပ္စက္သမွ် ခံရတာကလည္း ဒီဇိုင္နာေတြပါပဲ။ အကိုေရ အခုဒီဇိုင္းထြက္ရေတာ့မယ္ ၊ ခ်က္ခ်င္း ေၾကာ္ျငာဘုတ္ ေထာင္ရေတာ့မယ္ ၊ ေနာက္တစ္နာရီေလာက္အတြင္း အၿပီးဆြဲေပးေနာ္ ဆိုလည္း ဆြဲေပးလိုက္တာပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕မ်ား က်ျပန္ေတာ့လည္း မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး ၊ အာရံုမလာေသးဘူး ၊ နင့္ဟာက ဟိုဟာေတာင္ မၿပီးေသးဘူး အသစ္က လာျပန္ၿပီလား ဆိုတဲ့သူမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတာေပါ့ရွင့္။ တစ္ခါ တစ္ေလက်ေတာ့လည္း အကုိရယ္ Customer က ေတာင္းေနလို႔ပါ ေကာ္ဖီတိုက္ပါ့မယ္ ၊ မုန္႔ေကၽြးပါ့မယ္ဆိုၿပီး ေခ်ာ့ခိုင္းရတာမ်ိဳးလည္း ရွိေသးတာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဒီဇိုင္းဆြဲတုန္းကို သူတို႔နားမွာ လာထိုင္မွ ႀကိဳက္တာ။ ျပင္ခ်က္ေတြကို တစ္ခါတည္းျပင္ႏိုင္ေအာင္ ၊ အမွားေတြကို တစ္ခါတည္း စစ္ႏိုင္ေအာင္ ၊ အေရာင္ေတြကို ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ တစ္ခါတည္း ေျပာႏိုင္ေအာင္ ဆိုပဲ။

တစ္ခါ တစ္ေလက်ရင္လည္း အျပင္က Customer နဲ႔ Designer ၾကားမွာ ၾကားညွပ္ရေသးတယ္။ Designer က ဒီဇိုင္းသေဘာအရလုပ္ေပးလိုက္တာကို Customer မႀကိဳက္တာမ်ိဳး ၊ နည္းနည္း ရစ္တတ္တဲ့ Customer မ်ိဳးနဲဲ႔ေတြ႔ရင္ ခဏ ခဏ လာျပင္ခိုင္းလို႔ Designer ေတြ စိတ္မရွည္ေတာ့တာမ်ိဳး ၊ လံုး၀မႀကိဳက္ေတာ့လုိ႔ Design အသစ္ထပ္ဆြဲရတာမ်ဳိးဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔မွာ ဒီဘက္က ဒီဇိုင္နာကိုလည္း ေခ်ာ့ရ ၊ ဟိုဘက္က Customer ကိုလည္း မ်က္ႏွာမပ်က္ေအာင္ ေျပာရနဲ႔ စိတ္ညစ္ဖို႔ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ “ငါက ဒီအေရာင္နဲ႔ ဒီအေရာင္လိုက္လို႔ ဆြဲေပးတာေလ.. သူေျပာတဲ့ အေရာင္အတိုင္းသာ လုပ္လို႔ကေတာ့ လွပါလိမ့္ဦးမယ္.. နင့္ Customer ကို ေျပာလုိက္.. မျပင္ေပးႏိုင္ဘူး” ဆိုတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔မွာ ဟိုဘက္ကိုလည္း ေတာင္းပန္ရ ဒီဘက္ကိုလည္း ေတာင္းပန္ရေပါ့ ။ Customer ကိုက်ေတာ့လည္း “အမရယ္ ဒီ ဒီဇိုင္းေလးကေလ အမေျပာတဲ့အတိုင္း ဆြဲရင္ ေပၚမွာ မဟုတ္ဘူး ၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ဒီဇိုင္နာက သူ႔စိ္တ္ကူးေလးနဲ႔ လွေအာင္ဆြဲေပးတာပါ” လို႔ေျပာရသလို “အကုိရယ္ သူက သူလိုခ်င္တာပဲ သိမွာေလ.. သူ႔ကိုနားလည္ေအာင္ သမီးရွင္းျပပါ့မယ္.. အကိုက သူလိုခ်င္တဲ့အတိုင္းေလးေတာ့ အေရာင္နည္းနည္းညွိေပးေနာ္” ဆိုတာမ်ိဳးကိုလည္း ကိုယ့္ဒီဇိုင္နာကို ျပန္ေခ်ာ့ရတာေပါ့။ တစ္ခါ တစ္ေလက်ရင္လည္း Customer ေတြက ဟုတ္ပါတယ္… အစိမ္းေရာင္နဲ႔ လိေမၼာ္ေရာင္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေျပာတတ္ၾကေသးတယ္။ စပ္ျဖဲျဖဲနဲ႔ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ဖက္တာႀကီးေတြ။ တစ္ခါ တစ္ေလက်ေတာ့လည္း အကုိဒီဇိုင္နာမ်ားက လြန္တယ္ရွင့္ ။ Customer စိတ္တိုင္းက် ဆိုတာထက္ သူတို႔စိတ္တိုင္းက် က ပိုမ်ားေနတာကိုး။

ေနာက္ တစ္ဒုကၡကေတာ့ ပံုေတြရွာရတဲ့ ကိစၥပါ။ ဒီဇိုင္းတစ္ခုလုပ္ၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ဘယ္လိုပံုစံ လိုခ်င္တယ္ဆိုတာေတာ့ သူတို႔ကို ေျပာျပရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကို ေျပာလိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ က်န္တဲ့ကိစၥကို ဘာမွ ပူစရာမလိုပဲ အစ အဆံုး သူတို႔လုပ္ေပးၾကပါတယ္။ အဲ တစ္ခ်ိဳ႔မ်ားက်ျပန္ေတာ့ ဘယ္စာကို ဘယ္ေနရာမွာထည့္မယ္ ၊ font ဆိုဒ္က ဘယ္ေလာက္သံုးမယ္ ၊ အေရာင္ကေတာ့ ဒီလိုစပ္မယ္ ၊ ပံုကေတာ့ ဒါေတြသံုးမယ္ ဆိုၿပီး Sketch ကိုပါ တစ္ခါတည္း ေပးရတာရွင့္။ ငါ့ကို ဘာမွ လာမလုပ္ခိုင္းနဲ႔ ကိုယ္ထည့္ခ်င္တဲ့ပံုကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အြန္လိုင္းက ရွာေပး ၊ ဘယ္ကပဲ ရွာရွာ ငါ့ကို အဆင့္သင့္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္တိုရပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ရွင္.. ဒီဇိုင္းလာဆြဲခိုင္းပါတယ္ဆိုမွ အစ အဆံုး ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ Photo Shop ထဲ မထည့္ရံု တစ္မယ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ အဲ့လိုအခါမ်ိဳးမွာေတာ့ “ေနာက္ဆိုရင္ ကၽြန္မ ဖိုတိုေရွာ့ သင္ထားပါမယ့္.. အကို ဒီဇိုင္နာမ်ား ေအးေအးသာ ေနဖို႔ စဥ္းစားၾကပါ” လုိ႔ ေဒါသနဲ႔ ျပန္ေျပာရတာမ်ိဳးလည္း ရွိတာေပါ့။ ကၽြန္မရဲ႕ အထက္က အမတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ဟိုတစ္ခါတုန္းက ဒီဇိုင္နာေတြကို စိတ္တိုလြန္းလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့စကား မွတ္မိပါေသးတယ္ “နင္ တို႔ ဒီဇိုင္နာေတြကလည္း ခူး ခပ္ ၿပီး သာမက ပါ ၿပီးသာဟာကိုမွ စားခ်င္ၾကတာလား.. ဘယ့္ႏွယ္ေတာ္.. ငါကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းမဆြဲရံုတစ္မယ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္” ဆိုၿပီးေျပာလို႔ ရီရပါေသးတယ္။

ဒီလိုပါပဲ ဒီဇိုင္နာဆိုတာလည္း လူပဲ မဟုတ္လားရွင္။ စိတ္တိုတဲ့အခ်ိန္တို႔ စိတ္ရွည္တဲ့ အခ်ိန္တို႔ဆိုတာ ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ မားကက္တင္း သမားမ်ားက နားလည္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပံုနဲ႔ သူတို႔ဆြဲေပးတဲ့ ဒီဇိုင္း ထပ္တူက်ေစဖို႔လည္း ကိုယ့္ဘက္က ဒီဇိုင္းအျမင္တို႔ ၊ Color Combination တို႔ ၊ အစရွိတာေတြကို နားလည္ေအာင္ ၊ ဗဟုသုတရွိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕ဒီဇိုင္မ်ားကိုလည္း Customer Request ဆိုတာမ်ိဳးကို နားလည္ေပးပါ.. အကိုတို႔ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔မရပါဘူးလို႔ ျပန္ေျပာရတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ Customer ေတြဘက္က လြန္လာရင္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔လည္း ဘယ္ေနမလဲရွင္.. ကိုယ့္ ဒီဇိုင္နာေတြဘက္က ကာၿပီးေျပာေပးတာေပါ့။ ဥပမာ -ခဏ ခဏ ျပင္ခုိင္းလြန္းတဲ့အခါမ်ိဳးမွာေလ။ Customer ဆုိတာမ်ိဳးကလည္း မ်က္ႏွာပ်က္လို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္တာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ မားကက္တင္း သမားေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ ဒီဇိုင္နာမ်ားကို ေခ်ာ့လိုက္ ၊ မုန္႔ေကၽြးလိုက္ ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဒီဇိုင္းေတြအတြက္ ကိုယ္တိုင္၀င္မဆြဲရံု တစ္မယ္ သူတို႔လိုအပ္သမွ်ကို ေဘးနားက ထိုင္ရွာေပးလိုက္နဲ႔ပဲ ဒီဇိုင္နာ ကိုကို မမ မ်ားနဲ႔ အလုပ္မ်ားရေၾကာင္းပါ။

(ဆရာမ ဂ်ဴးရဲ႕ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္၏ မွတ္စုမ်ားကို မေန႔က ျပန္ဖတ္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္း မားကကတင္းသမား တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို မွတ္စုအေနနဲ႔ ေရးမယ္လို႔ စိတ္ကူးရလိုက္တာပါ။ ဒီေန႔ေတာ့ ဒီဇိုင္းအေၾကာင္းေပါ့ရွင့္။ ေနာက္မ်ားမွာလည္း Customer မ်ားနဲ႔ ဘယ္လို ဘယ္ပံု အလုပ္မ်ားရတယ္ဆိုတာ ေရးပါအံုးမယ္)

Pinkgold

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s