Diary of a Marketing Staff – 2

Standard

စပြန္စာေပးပါ အကိုရယ္….

ကၽြန္မတို႔ ဆီမွာ Miss People ၿပိဳင္ပြဲေတြကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပပါတယ္။ ပြဲကို စပြန္စာယူၿပီးလုပ္တာေၾကာင့္ ပြဲမလုပ္ခင္ (၃) လေလာက္ အလိုကေနစၿပီး ကၽြန္မတုိ႔ေတြ စပြန္စာလိုက္ၾကတာေပါ့ရွင္။ ကၽြန္မက ဒီကုမၸဏီမွာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာစၿပီး အလုပ္၀င္တာေၾကာင့္ Miss People 2008 ပြဲကေနစလို႔ စပြန္စာလိုက္ခဲ့ရတယ္ဆိုပါေတာ့။ စပြန္စာေၾကးေတြကလည္း သိန္း (၂၀) ေလာက္ကေန ၅၀ ၊ ၁၀၀ ေလာက္ထိ သူ႔အမ်ိဳးအစားနဲ႔ သူ ရွိတာေပါ့ရွင္။ စစခ်င္းတုန္းကေတာ့ ဒီပိုက္ဆံေတြကို သူမ်ားဆီကေန ငါ ဘယ္လိုေတာင္းရပါ့မလဲ။ ငါ့ကိုမ်ား ဟားတိုက္ၿပီး ရီၾကမလားဆိုတဲ့ ေၾကာက္စိတ္ေတြရွိတာေပါ့။ Marketing Manager ကေန စကားအေျပာအဆိုေတြ ၊ ဘယ္လိုေမးရင္ ဘယ္လုိေျဖဆိုတာေတြကို သင္ေပးလိုက္ၿပီး လႊတ္လိုက္တာေပါ့။ ကၽြန္မကလည္း အသစ္ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုတစ္၀က္ ၊ မယံုတစ္၀က္နဲ႔ စပြန္စာလိုက္ေလသည္ေပါ့။ သူမ်ားေတြက တင္ျမတ္ထက္ ဘယ္သြားလဲဆိုရင္ စပြန္စာ သြားရွာတာေလလို႔ ျပန္ေျဖမိလို႔၊ ေအး နင့္အတြက္ပါ ပါေအာင္ရွာလာခဲ့ေနာ္လို႔လည္း ခဏ ခဏ အစခံရတာေပါ့။ အစတုန္းကေတာ့ စိတ္ဆိုးတာေပါ့ရွင္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့လည္း မားကက္တင္းသည္ စပြန္စာနဲ႔ မကင္းႏိုင္ေတာ့ပါဘူး (အလုပ္အတြက္ေျပာတာပါရွင္ ဘုရားစူးရပါေစ့)။

ဒီလိုနဲ႔ ဘတ္စ္ကားကို တိုးေ၀ွ႔စီးၿပီး ကိုယ့္အတြက္ခြဲေပးထားတဲ့ အေကာင့္ေတြကို စပြန္စာလိုက္ရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ကုမၸဏီမွာက ကား Demand မ်ားတာေၾကာင့္ ကားေတြရွိေပမယ့္ ကိုယ္ေတာင္းတဲ့အခ်ိန္ကို ရခ်င္မွ ရတာပါ။ ကားမရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ ဘတ္စ္ကား စီးၿပီး သြားရတာေပါ့။ မားကက္တင္းသမားမွန္ရင္ ကားေတြ ၊ လမ္းေတြကို ကၽြမ္းရမယ္ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္မက အသစ္ႀကီးကိုရွင္။ ဘယ္သိမွာတုန္း။ ဒီလိုနဲ႔ ေမးစမ္းၿပီး ဘတ္စ္ကား စီးသြားတာ ဆင္းရမယ့္ မွတ္တိုင္ကိုေတာ့ ေရာက္သြားပါရဲ႕ ဘယ္နားကို သြားရမယ္မွန္း မသိျပန္ဘူးရွင့္။ ဒါနဲ႔ လမ္းတစ္လမ္းထဲ ၀င္ၿပီး နည္းနည္း သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔၀တ္စားထားတဲ့ ေယာက်ၤားေလးတစ္ေယာက္ကို ေမးလိုက္တာေပါ့ေနာ္ ။ ဒီလိပ္စာကို သိလားရွင့္ ဆိုေတာ့ အံမယ္ ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက စပ္ျဖဲျဖဲနဲ႔ ရီျပတယ္ရွင့္။ အကို.. ကၽြန္မ လမ္းမသိလို႔ပါ.. အလုပ္ကိစၥနဲ႔ သြားရမွာလို႔ ဆိုျပန္ေတာ့လည္း.. အဲ.. အဲ.. အီး.. အား နဲ႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ေနျပန္ေရာ။ ကၽြန္မမွာ ကားက်ပ္လာလို႔ စိတ္ကတို ၊ ရာသီဥတုကလည္းပူ ၊ အဲ့ဒီလူကလည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္လုပ္ေနျပန္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို စိတ္ေလသြားေတာ့တာပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့မွ ေဘးနားက အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္မကို မ်က္ရိပ္ မ်က္ကဲျပ… ေခၚသြားၿပီး လမ္းညႊန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ သူေျပာမွ သိတာက ကၽြန္မ သြားေမးမိတဲ့သူက စိတ္မမွန္ဘူးတဲ့ရွင္။ ကၽြန္မႏွယ္ အရူးကိုမ်ား သြားေမးမိရတယ္လို႔…။ ကိုယ့္အျဖစ္ကိုယ္လည္း ရီခ်င္မိပါရဲ႕။

အဲ့လိုနဲ႔ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ ကုမၸဏီကိုေရာက္သြားေတာ့ ခ်ိန္းထားတဲ့ မန္ေနဂ်ာ အကိုနဲ႔ ေတြ႔ၿပီး Sponsor Package ေတြ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ရွင္းျပရတာေပါ့။ Main Sponsor မယူျဖစ္္လည္း Gold Sponsor ၊ Silver Sponsor ေလာက္ေတာ့ စဥ္းစားေပးပါရွင္ေပါ့။ အဲ အဲ့ဒီမွာ ကၽြန္မတို႔ စပြန္စာလိုက္ရင္လည္း ကုမၸဏီကိုၾကည့္ၿပီး ဘယ္ Package ကို အသားေပးရွင္းျပရမယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းရတယ္ရွင့္။ Apline လိုမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ Main Sponsor Package ကို အဓိကထားရွင္းျပရတာေပါ့ ။ Cosmetic ၊ Fashion Brand မ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့လည္း တစ္ျခား Package မ်ိဳးကို အသားေပး ရွင္းျပရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တစ္ကယ့္ တစ္ကယ္က်ျပန္ေတာ့လည္း သူတို႔ ယူခ်င္တဲ့ အမ်ိဳးအစားကို ယူလိုက္တာပါပဲ။ ကုမၸဏီႀကီးေပမယ့္ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ား သံုးခ်င္မွ သံုးတာေလ။

ကၽြန္မလည္း မန္ေနဂ်ာဆိုသူကို အပီအျပင္ ရွင္းျပတာေပါ့ေနာ္။ သူက ကၽြန္မ စကားမ်ားတာကို ၿပီးေအာင္ နားေထာင္ၿပီး မွ သူေျပာခ်င္တာေျပာပါတယ္။ ဒီႏွစ္အတြက္ မားကက္တင္း ဘတ္ဂ်က္နည္းေနတယ္ေပါ့။ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးမွ အေျဖေပးပါမယ္ ၊ ဖုန္းျပန္ဆက္ပါေပါ့ေလ။ ဒီလိုပါပဲ ကၽြန္မတို႔က လူကိုယ္တိုင္ မားကက္တင္းသြားၿပီးရင္လည္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ၾကာေတာ့မွ ဖုန္းန႔ဲ ျပန္ၿပီး follow up လုပ္ရတာရွင့္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ေပးစရာရွိတဲ့ Collateral ေတြ

အကုန္ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ေတာ့မွ ဖုန္းျပန္ဆက္မယ္ဆိုၿပီး ျပန္လာပါတယ္။ အဲ ေနာက္ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူ႕ဆီကို Reception ကေန ဖုန္းဆက္တာေပါ့ေနာ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲ့ဒီေန႔က Reception မွာ ဧည့္သည္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္ရွင့္။ အဲ့ဒီဘက္က မန္ေနဂ်ာက

“ဒီႏွစ္ေတာ့ စပြန္စာမယူျဖစ္ေတာ့ဘူး ညီမေရ” ဆိုၿပီး သူကစေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မ ဖုန္းျပန္ေျပာမိတာက ဒီလိုရွင့္။

“နည္းနည္းေတာ့ ထပ္စဥ္းစားေပးပါအံုး အကိုရယ္.. ယူပါေနာ္ ၊ အကုိတို႔မွ မယူရင္ ဘယ္သူ ယူမွာလဲဟင္… ယတိျပတ္ၾကီး မေျပာပါနဲ႔.. ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ယူပါ အကိုရယ္”

“ကၽြန္မေလ အကိုေတာင္းဆိုတာကို ထပ္ၿပီး ညွိေပးပါ့မယ္ အကိုရယ္.. ကၽြန္မဘက္က နည္းနည္းထပ္ၿပီး ေပးသင့္တာေလးေတြကို ထပ္တိုးေပးပါအံုးမယ္ ယူပါေနာ္.. ကၽြန္မကို ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မျငင္းပါနဲ႔”

“ကၽြန္မကို ျပန္စဥ္းစားေပးပါ အကိုရယ္.. ယူျဖစ္ေအာင္ အကို႔ MD နဲ႔ ေသခ်ာတိုင္ပင္ပါအံုးေနာ္.. ကၽြန္မ အေျဖေကာင္းကို ေစာင့္ေနမယ္ေနာ္ အကို”

“ဟုတ္ အခုလို ကၽြန္မကိုု ျပန္စဥ္းစားေပးတာ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္တယ္ရွင့္”

သူနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ ဖုန္းေျပာတာကို ေဘးနားကလူေတြေရာ ဧည့္သည္ေတြေရာ နားေထာင္ၿပီး ျပံဳးစိစိျဖစ္ေနေတာ့မွ ကၽြန္မလည္း ကိုယ္ေျပာတာကိုယ္ သတိထားမိတယ္ရွင့္။ ေဘးနားက နားေထာင္ေနသူေတြကေတာ့ စပြန္စာ ကိစၥကို ေျပာေနမွန္း ဘယ္သိမွာလဲေနာ္။ မသိရင္ ကၽြန္မကပဲ အဲ့ဒီ အကိုႀကီးကို ကၽြန္မကိုပဲ အတင္းယူခိုင္းေနသလို ျဖစ္ေနတာပါေရာလားရွင္။

အဲလိုနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ မားကက္တင္းက မိန္းကေလးေတြလည္း ရံုးမွာဆို စပြန္စာ မမေတြဆိုၿပီ အစခံေနရပါတယ္ရွင့္။

Comments are closed.